Έτσι είναι αν έτσι νομίζουν...
| Comments ]

Η πραγματικότητα για τις διαφημιστικές είναι σχετικό πράγμα. Άμα δεν σου αρέσει η υπάρχουσα, φτιάχνεις διαφήμιση με την δικιά σου. Εδώ και μερικούς μήνες ξεκίνησαν, επιτέλους, οι αποξηλώσεις των παράνομων διαφημιστικών πλαισίων που είχαν για χρόνια κάνει κατάληψη σε πεζοδρόμια, νησίδες, πάρκα και γενικότερα σε κάθε σπιθαμή δημόσιου χώρου. Η αντίδραση των εταιρειών όταν ξεκίνησε το project ήταν εκείνη η καμπάνια για το πόσες χιλιάδες θέσεις εργασίες θα χαθούν από αυτή την κίνηση, μια καμπάνια που μάλλον απέτυχε τα αναμενόμενα.

Η Ερμής αποφάσισε να επανέλθει στο θέμα ξεκινώντας, μόνη της, τον διάλογο για την υπαίθρια διαφήμιση και ζητώντας την αναστολή των αποξηλώσεων μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Έβγαλε και αφίσες με τις οποίες δηλώνουν ότι η νόμιμη διαφήμιση στηρίζει τις γειτονιές μας. Πόσο αλήθεια λένε, όμως, οι δυο αυτές εκστρατείες των διαφημιστικών; Ας τα δούμε ένα ένα.

1. "Σε όλη την Ευρώπη, η υπαίθρια διαφήμιση επιτρέπεται"

Οι διαφημιστικές αφίσες είναι φτιαγμένες για να αποσπούν το μάτι του οδηγού - γι αυτό και υπάρχουν διεθνώς κανόνες για το πώς και πού πρέπει να τοποθετούνται. Επιπλέον, η τοποθέτηση στύλων πολύ κοντά στο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας δεν πληροί κανέναν κανόνα ασφαλείας, καθώς με την παραμικρή οδηγική εκτροπή και μπορεί να αποτελέσει σημείο φονικής πρόσκρουσης.

Σε όλη την Ευρώπη, η υπαίθρια διαφήμιση ΔΕΝ επιτρέπεται ανεξέλεκτη όπως στην Ελλάδα. Επιτρέπεται μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις υπό αυστηρές συνθήκες όπου διασφαλίζεται πρωτίστως η οδική ασφάλεια. Στο Παρίσι υπάρχουν κάτι παραπάνω από 240 διαφημιστικά πλαίσια σε αντίθεση με την Αθήνα που ο αριθμός τους υπολογίζεται σε περισσότερες από 24.000.

2. "20.000 άνεργοι θα είναι άλλο ένα πλήγμα σε αυτή τη χώρα".

Οι διαφημιστικές, στην προσπάθεια τους να κινδυνολογήσουν, συμπεριέλαβαν στον αριθμό που αναφέρουν, ολόκληρο τον κλάδο της ελληνικής διαφήμισης και όχι μόνο τους απασχολούμενους αποκλειστικά στην υπαίθρια διαφήμιση. Οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται τους παράνομους διαφημιστικούς χώρους, συνήθως, απασχολούν προσωπικό που κάτω από αντίξοες και επικίνδυνες συνθήκες εργασίας (αναγκάζονται να τοποθετούν αφίσες σε χώρους που πολλές φορές βρίσκονται δίπλα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας), πληρώνονται με χαμηλά μεροκάματα, χωρίς ένσημα και ασφάλεια.

3. Οι νόμιμες διαφημιστικές πινακίδες στηρίζουν οικονομικά την γειτονιά σου

Οι εταιρείες υπαίθριας διαφήμισης εδώ και χρόνια εκμεταλλεύονται με το χειρότερο τρόπο την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Καταπατούν δημόσιο χώρο, δεν αποδίδουν στο δημόσιο το νόμιμο ενοίκιο, ενώ πολλές φορές ακούγονται φήμες για συναλλαγές κάτω από το τραπέζι με τοπικούς άρχοντες.

Επιπρόσθετα "κλέβουν" δημοτικό ρεύμα για να φωτίσουν τις πινακίδες τους. Φανταστείτε ότι μια μεγάλη φωτιζόμενη πινακίδα καταναλώνει, περίπου, 7.000 ευρώ ρεύμα ετησίως,. Κάντε το πολλαπλασιασμό και διαπιστώστε πόσα πληρώνουμε εμείς σαν δημότες για τα δικά τους υπερκέρδη.

Η υπαίθρια διαφήμιση είναι απολύτως αναγκαία και για τον ίδιο τον κλάδο αλλά και για τα έσοδα των δήμων. Πρέπει όμως να γίνει με συγκεκριμένους κανόνες και τηρώντας την νομοθεσία. Και θεωρώ ότι για να μπει μια τάξη πρέπει πρώτα να καθαρίσει το τοπίο από το αντιαισθητικό και επικίνδυνο δάσος των χιλιάδων διαφημιστικών πλαισίων που μας έχουν πνίξει.