Η απόσυρση του παραλόγου
| Comments ]


Τώρα που ξεθύμανε η υστερία των ΜΜΕ και κάποιων πολιτικών με την απόσυρση της απόσυρσης (sic), ίσως ήρθε η ώρα να δούμε τους κερδισμένους του μέτρου, όσο ίσχυσε. Τόσο με το μέτρο της απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης (που στοίχισε και αυτό ένα σκασμό λεφτά στο δημόσιο) όπως και τώρα οι μόνοι ωφελημένοι ήταν οι αντιπρόσωποι και όσοι πραγματικά είχαν χρήμα για να αγοράσουν αυτοκίνητο. Τόσο οι μέτοχοι των αυτοκινητοβιομηχανιών όσο και το εργατικό τους δυναμικό κέρδισαν απλά το... πετρέλαιο του χειμώνα καθώς η Ελληνική αγορά δεν είναι και τόσο μεγάλη για να τους τονώσει ουσιαστικά.

Όσο για τους περισσότερους που πήραν αυτοκίνητο; Το μόνο που κατάφεραν, στην πραγματικότητα, είναι να προσθέσουν ένα ακόμα δάνειο στον οικογενειακό τους προϋπολογισμό καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των νέων αγοραστών αντί να επωφεληθούν της έκπτωσης αγοράζοντας ένα αυτοκίνητο ανάλογο τους εισοδήματος τους, αποφάσισαν να ανέβουν κατηγορία κρατώντας, έτσι, την δόση του δανείου ψηλά.

Αυτό που δεν μπόρεσα να καταλάβω όμως, καθόλου, είναι γιατί δεν άφησαν την ίδια την αγορά να πράξει το αυτονόητο. Λόγω της κρίσης η ζήτηση στην αγορά αυτοκινήτου είχε πέσει κατακόρυφα με αποτέλεσμα - αργά ή γρήγορα - την ίδια πορεία να έπαιρναν και οι τιμές. Τώρα που το... πάρτι των επιδοτήσεων έλαβε τέλος η Ford άνοιξε τον χορό των εκπτώσεων στα μοντέλα της που - για λόγους marketing - το ονόμασε "Απόσυρση χωρίς Απόσυρση" και είμαι βέβαιος ότι θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Χωρίς να επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό...