Κανένα ρουσφετάκι;
| Comments ]


Από την ημέρα που ξεκίνησα να συνεργάζομαι με τον τομέα Επικοινωνίας του ΠΑΣΟΚ, πότε δεν έκρυψα σε κανέναν που εργάζομαι ακόμα και στις τυπικές συζητήσεις με αγνώστους σε παρέες φίλων. Τελευταία έχω αρχίσει να σκέφτομαι σοβαρά να σταματήσω να το κάνω και να απαντώ γενικά. Αφορμή είναι το τελευταίο, από τα πολλά ανάλογα περιστατικά, που μου έτυχε εχθές.


stop corruption, originally uploaded by rajiprem72.
Ο περιπτεράς της γειτονιάς μου γνωρίζει που εργάζομαι. Εχθές πέτυχα στο περίπτερο - μετά από καιρό - τον γιο του. Πριν προλάβω να του πω τι θέλω με πήρε μονότερμα, "Παναγιώτη, έχω κάνει αίτηση για ΕΠ.ΟΠ., μπορούμε να κάνουμε κάτι; Να σου δώσω τα στοιχεία μου;". Του έκανα ένα αστειάκι για να αλλάξω την συζήτηση, πήρα τα τσιγάρα και έφυγα τρέχοντας. Τις τελευταίες εβδομάδες δεν είναι μόνος. Αρκετοί "φίλοι" αποφάσισαν να μάθουν τα νέα μου, έπειτα από πολλούς μήνες, και με πρόσχημα αυτό όλο και κάτι ζήτησαν. Για να σας προλάβω, οι περισσότεροι δεν είναι ΠΑΣΟΚ.

Έρχονται στιγμές που σκέφτομαι πόσο δύσκολο είναι να αλλάξει αυτή η νοοτροπία του Έλληνα που δεν αφορά μόνο το ρουσφέτι, αλλά και το λάδωμα, την κλοπή από την εφορία, την κουτοπονηριά να γλυτώσει μερικά ευρώ μη ζητώντας απόδειξη κ.τ.λ. Πρόσφατα μια φίλη μου μιλούσε για μια γειτόνισσα της που λάδωσε στην τροχαία για να της σβηστεί το πρόστιμο κατηγορώντας αυτόν που λαδώθηκε. Όταν την ρώτησα γιατί δεν κατηγορεί και την φίλη της που πήγε και λάδωσε τότε ξεκίνησε να μου λέει διάφορες δικαιολογίες και κατέληξε σύντομα να προσπαθεί να αλλάξει κουβέντα.

Στην χώρα τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει αν δεν καταλάβουμε ότι όλα τα προβλήματα χρειάζονται δύο υπεύθυνους για να δημιουργηθούν Από την μια είναι το κράτος και από την άλλη εμείς. Ο Παπανδρέου δεσμεύτηκε ότι θα δημιουργήσει τους μηχανισμούς εκείνους που θα μπορέσουν - όχι να εξαφανίσουν - αλλά να εντοπίζουν και να τιμωρούν την διαφθορά. Για να μπορέσουμε, όμως, να δούμε ουσιαστική διαφορά θα πρέπει να αλλάξουμε και εμείς τους κανόνες της καθημερινότητας μας. Όσο για εμένα, μάλλον θα αλλάξω περίπτερο, τουλάχιστον μέχρι να γίνουν οι προσλήψεις των ΕΠ.ΟΠ...