Αύξηση του τέλους... διαφημίσεων!
| Comments ]


Παρακολούθησα το βράδυ της Τετάρτης την εκπομπή του Νίκου Ευαγγελάτου για την αγορά του αυτοκινήτου. Η γενική αίσθηση των ρεπορτάζ ήταν ότι η αγορά νέων αυτοκινήτων τονώθηκε από τα μέτρα της κυβέρνησης για το τέλος ταξινόμησης, αντίθετα με την αγορά μεταχειρισμένου που αργοπεθαίνει. Έμποροι και καλεσμένοι αναφέρθηκαν στην μερίδα εκείνη των συμπολιτών μας που ωφελήθηκαν από την κίνηση αυτή, έχω την αίσθηση όμως ότι ένας από τους μεγάλους κερδισμένους δεν έχει αναφερθεί καθόλου.

Μεγάλα Πορτοφόλια

Είναι δεδομένο ότι η μείωση του τέλους έχει μεγαλύτερο όφελος στα αυτοκίνητα μεγάλων κυβικών. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι οι μεγάλοι κερδισμένοι από το μέτρο θα είναι όσοι αγοράσουν αυτοκίνητο 30.000 ευρώ και άνω (που η μείωση ξεπερνά τις 5.000 ευρώ). Όλοι γνωρίζουμε ότι αυτοί είναι, πλέον, πολύ λίγοι από την στιγμή που οι τράπεζες έχουν σφίξει τις προϋποθέσεις χορήγησης δανείου αγοράς αυτοκινήτου - και καλά κάνουν.

Εισαγωγείς και αυτοκινητοβιομηχανίες

Η τόνωση της αγοράς των νέων αυτοκινήτων ωφελεί ξεκάθαρα τους εισαγωγείς και εμπόρους. Ποσοτικά δεν υπολογίζονται πάνω από 2.000 άτομα που οι περισσότεροι ανήκουν σε μια χούφτα από ισχυρές οικογένειες του χώρου. Κερδισμένες, επίσης, βγαίνουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο κλάδος της βιομηχανίας, δηλαδή, που χτυπήθηκε περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο με αποτέλεσμα αρκετές χιλιάδες εργαζόμενοι τους να μείνουν στον δρόμο. Αυτό θα είχε κάποια αξία για την τόνωση της πραγματικής οικονομίας εάν δεν υπήρχε στη μέση μια μικρή λεπτομέρεια. Η χώρα μας δεν έχει αυτοκινητοβιομηχανίες... Αυτό σημαίνει ότι Γάλλοι, Γερμανοί, Τσέχοι και Ισπανοί είναι σίγουρα ευγνώμονες στην ελληνική κυβέρνηση, όχι όμως και εμείς.

Τηλεοπτικοί σταθμοί και εφημερίδες

Σε αυτή την κατηγορία δεν αναφέρθηκε κανείς ούτε στην εκπομπή "Αποδείξεις" ούτε αλλού. Το κύριο διαφημιστικό έσοδο τηλεοπτικών σταθμών και εφημερίδων προέρχεται από τις κρατικές διαφημίσεις, τις τηλεπικοινωνίες και την αγορά αυτοκινήτου... Η μείωση του τέλους και το ανταγωνιστικότερο των τιμών θα αναγκάσει της εταιρείες να σπρώξουν νέα διαφημιστικά πακέτα. Σε μια περίοδο που η διαφήμιση έχει γίνει είδος προς εξαφάνιση - ειδικά οι ακριβές του prime time - από την ελληνική τηλεόραση και τα σαλόνια των εφημερίδων, η κυβέρνηση φρόντισε να καλύψει και της ανάγκες των εκδοτών την στήριξη των οποίων είναι βέβαιο ότι κυνηγά ειδικά τώρα που διανύει την δυσκολότερη περίοδο της...