Τα νέα μέσα και η ορθή τους χρήση.
| 2 αφορμές για διάλογο ]


Ξεκινάει σήμερα στην Θεσσαλονίκη το συνέδριο δημοσιογραφίας και νέων μέσων. Μια αξιόλογη προσπάθεια του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου που, δυστυχώς, επαγγελματικοί λόγοι δεν μου επιτρέπουν να παρακολουθήσω από κοντά. Με αφορμή, λοιπόν, έναν από τους τρόπους προώθησης του συνεδρίου καλό είναι να δούμε, πόσο λάθος χρησιμοποιούμε τα "νέα μέσα".

Υποθέτω ότι πολλοί από εσάς έχετε λογαριασμό στο facebook και καθημερινά σας έρχονται δεκάδες προσκλήσεις για συμμετοχή σε, διάφορα, groups. Ένα από αυτά είναι και το group του συνεδρίου που αριθμεί, περίπου 420 μέλη. Μαζί με το group έχει δημιουργηθεί και ένα αντίστοιχο event. Ποιο είναι το πρόβλημα θα ρωτήσει κάποιος;

Ποιά η σημασία ενός group;

To group θα εξυπηρετούσε μια λογική αν ήταν του Τμήματος ΜΜΕ του Αριστοτέλειου (μιας και αυτό διοργανώνει την ημερίδα) και ενσωμάτωνε σαν μέλη παλιούς και νέους φοιτητές έδινε χρηστικό υλικό για αυτούς και τα καθημερινά συμβάντα και προβλήματα του τμήματος τους. Από την άλλη, οποιαδήποτε εκδήλωση (όπως η σημερινή) πρέπει να καταχωρείται σαν event και να αποθηκεύετε στο σύνολο των δράσεων του τμήματος. Με λίγα λόγια το group περιγράφει έναν φορέα, site, ιστολόγιο, κατάστημα κ.τ.λ και όχι τις επιμέρους εφήμερες δράσης του.

Τι μας προσφέρουν τα events

Ας δούμε τι μας παρέχει ένα event. Μπορείς να καταγράψεις το τόπο και τον χρόνο που θα γίνει, το θέμα του και τον χάρτη της περιοχής. Σου δίνει τα εργαλεία να ανεβάσεις φωτογραφίες και videos σχετικά με αυτό, να ποστάρεις άρθρα και τέλος ένα χώρο σχολίων (το wall). Δεξιά μπορείς να απαντήσεις αν αποδέχεσαι ή οχι την πρόσκληση και αν σκοπεύεις να το παρακολουθήσεις. Το facebook, δηλαδή προσφέρει όλα τα εργαλεία, να το προωθήσεις: Nα παρέχεις διαφημιστικά videos και banners, να συζητήσεις και να λύσεις τις απορίες των καλεσμένων (ή τις πιθανές ερωτήσεις που θέλουν να διατυπώσουν).

Με την ίδια λογική παρέχει και όλα τα εργαλεία για να δημοσιοποιήσεις όλα όσα διαδραματίστηκαν κατά την διάρκεια της εκδήλωσης και μετά και όλο αυτό το σύνολο μπορεί να αποθηκευτεί και να παραμείνει μέσα στο facebook σαν μια πλήρη καταγραφή του event που οποιοσδήποτε μπορεί να ανατρέξει σε αυτή όποτε θελήσει να βρει κάτι. Με λίγα λόγια, πολλές φορές, η δημιουργία ενός group δεν μας προσφέρει καμία, μα καμία, χρησιμότητα.

Η βασική ερώτηση

Τα νέα μέσα μας παρέχουν τέτοια πλειάδα εργαλείων που πολλές φορές θαμπωνόμαστε από αυτά και ξεχνάμε την ποιο σημαντική ερώτηση που πρέπει να απαντήσουμε πριν ξεκινήσουμε την προώθηση του οτιδήποτε, "Τι είναι χρησιμότερο για αυτό που θέλω να κάνω;".

Δεν θέλω, σε καμιά περίπτωση, τα παραπάνω να τα εκλάβετε σαν προσπάθεια μείωσης μιας πολύ καλής δουλειάς που έχουν ετοιμάσει οι φοιτητές του Αριστοτέλειου μαζί με δικούς μας bloggers όπως ο e-laywer, o Νίκος και ο Oneiros, απλά στο facebook τα παιδιά που ετοίμασαν την προώθηση (φοιτητές κατά κύριο λόγο) απέδειξαν ότι έχουν πολλά ακόμα να μάθουν για τα νέα μέσα. Όπως και όλοι μας άλλωστε...