Διόδια και επιχειρηματικότητα
| 8 αφορμές για διάλογο ]


Οι πρόσφατες αυξήσεις στην τιμή των διοδίων, πέρα από τις λογικότατες αντιδράσεις που προκάλεσαν, έχουν και μια άλλη πτυχή, εκτός από την προφανή. Αποτελούν ύβρη για την υγιή επιχειρηματικότητα.

Μια επιχείρηση έντασης κεφαλαίου απαιτεί χρήματα τα οποία ο επιχειρηματίας είτε τα έχει, είτε τα δανείζεται. Σε καμία περίπτωση δεν του χαρίζονται για να κάνει στο μέλλον τις απαραίτητες επενδύσεις. Επιπλέον, πάντα υπάρχει το, μικρό ή μεγάλο, ρίσκο της εύρεσης και προσέλκυσης πελατών. Στην περίπτωση των αυτοκινητοδρόμων, το ρίσκο των πελατών απλά δεν υπάρχει. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που στερείται ακόμα βασικών υποδομών, με τη μετακίνηση στην ενδοχώρα να γίνεται κυρίως οδικά, οι νέοι αυτοκινητόδρομοι σε καμία περίπτωση δεν θα μείνουν άδειοι.

Επομένως, το κράτος ουσιαστικά χαρίζει σε κάποιον (ευνοούμενο;) σίγουρη επιτυχία και έσοδα. Θα ήταν, ίσως, δεκτό αν δεν υπήρχε η γνωστή συνέχεια: Η αύξηση των διοδίων πριν την ολοκλήρωση του έργου χαρίζει, ουσιαστικά, τα χρήματα για την ολοκλήρωση του έργου σε αυτόν που το ανέλαβε, δημιουργώντας μια πρωτοφανή εύνοια. Νόμιμη μεν, μη ηθική δε.

Όταν σε έναν δρόμο με πολλά προβλήματα ασφαλείας αρχίζουν τα έργα αυτός καθίσταται προβληματικός. Η λογική επιτάσσει, λοιπόν, μείωση αν όχι κατάργηση των υφισταμένων διοδίων. Όταν τελειώσουν τα έργα και παραδοθεί ολόκληρος ο νέος αυτοκινητόδρομος στην κυκλοφορία, τότε ξεκινά και πάλι η είσπραξη.

Φανταστείτε, δηλαδή, ξενοδόχο να χρεώνει απαράδεκτα, παλιά και βρώμικα δωμάτια σε τιμή ξενοδοχείου πέντε αστέρων με στόχο να μαζέψει λεφτά να φτιάξει, κάποια στιγμή, ξενοδοχείο πέντε αστέρων. Υπάρχει κάποιος που να το θεωρεί λογικό;

Υ.Γ Το κατά πόσο πρέπει να υπάρχουν διόδια σε έναν δρόμο είναι θέμα που θα μας προβληματίσει σε επόμενη ανάρτηση.

[ Photo by Flickr ]

8 αφορμές για διάλογο

Greek Rider είπε... @ 25 Σεπτεμβρίου 2008 - 1:01 μ.μ.

Ένα από τα χειρότερα που είδα πρόσφατα ήταν η αύξηση των διοδίων στα δίκυκλα κατά 100%.

Πιστεύω ότι αυτοί που το έπραξαν αυτό θέλουν κρέμασμα γιατί τα δίκυκλα είναι αυτά που επιτρέπουν στις πόλεις και τους δρόμους να αναπνέουν. Αν για κάθε 2-3 δίκυκλα υπήρχε ένα αυτοκίνητο κανείς δεν θα μπορούσε να κυκλοφορήσει.

Spyros είπε... @ 25 Σεπτεμβρίου 2008 - 1:15 μ.μ.

Δεν έχεις δει αγαπητέ Ριγελιανέ ομάδα να παρακαλεί τους οπαδούς της να πάνε στο γήπεδο για να μπορέσει να μαζέψει λεφτά και να πάρει παίκτες ώστε να εμφανίζει καλύτερες επιδόσεις και να δικαιολογήσει την προσέλευση των φιλάθλων; Υπάρχει και τη λένε ΑΕΚ στο μπάσκετ.

Κωνσταντίνος Ριγελιανός είπε... @ 25 Σεπτεμβρίου 2008 - 9:27 μ.μ.

greek rider, δεν είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι τα δίκυκλα είναι όντως η λύση, στις πόλεις. Αλλά η συμπεριφορά των δικυκλιστών να παρακάμπτουν την ουρά των αυτοκινήτων στα διόδια και να θεωρούν ως δεδομένο ότι θα τους αφήσεις να περάσουν, χωρίς καν να ευχαριστήσουν, είναι, τουλάχιστον, απαράδεκτη.

spyros, :-)

Greek Rider είπε... @ 26 Σεπτεμβρίου 2008 - 3:53 μ.μ.

@Κωνσταντίνε το πώς συμπεριφέρονται κάποιοι δικυκλιστές δεν διαφέρει και πολύ το πώς συμπεριφέρονται κάποιοι αυτοκινητιστές σε άλλες περιπτώσεις.

Το ζήτημα αφορά τον χώρο και τον όγκο που καταλαμβάνει ο κάθε ένας στο δημόσιο χώρος. Ο χώρος που καταλαμβάνει ο ένας στερείται και επιβαρύνει τον άλλο. Γι' αυτό θα πρέπει τα δίκυκλα να έχουν πάντοτε θεσμοθετημένα ειδικά προνόμια τα οποία θα αποτελούν και κίνητρο απόκτησης.

Στα δίκυκλα συμπεριέλαβε και τα ποδήλατα!...

Κωνσταντίνος Ριγελιανός είπε... @ 27 Σεπτεμβρίου 2008 - 1:03 μ.μ.

Δεν διαφωνώ καθόλου σχετικά με την πολύ άσχημη, επικίνδυνη και αντικοινωνική συμπεριφορά οδηγών αυτοκινήτων. Απλά και οι δικυκλιστές δεν πάνε πίσω σε ...καγκουριές που θέτουν σε κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή, δεδομένου ότι είναι πιο ευάλωτοι.

Όσο για τα κίνητρα, ειδικά για τα ποδήλατα, και εδώ σχεδόν συμφωνώ.

Οδηγώ αυτοκίνητο και πάντα φροντίζω να διευκολύνω τις μηχανές. Εν γνώσει μου, θέλω να πιστεύω και εν γνώσει των οδηγών τους, ότι είναι παράνομοι! Το να κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα απαγορεύεται.

Η μεγάλη μου ένσταση δεν έγκειται τόσο στο γεγονός της παράκαμψης ουράς στα διόδια, όσο στο ότι δεν το ζητούν ευγενικά και δεν ευχαριστούν μετά.

Greek Rider είπε... @ 27 Σεπτεμβρίου 2008 - 6:08 μ.μ.

@Κωνσταντίνε δεκτό.

Από την άλλη είχα διαβάσει πρόσφατα στη Μ. Βρετανία ότι η κίνηση των δικυκλιστών ανάμεσα στα αυτοκίνητα επιτρέπεται εφόσον αυτά είναι σταματημένα και ξέρω ότι το ίδιο ισχύει και στην Ελλάδα.

Κωνσταντίνος Ριγελιανός είπε... @ 28 Σεπτεμβρίου 2008 - 8:50 μ.μ.

Νομίζω ότι στην Ελλάδα το κάθε όχημα πρέπει να κινείται στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, θα το ψάξω και θα επανέλθω.

Αν θυμάμαι καλά, στις ΗΠΑ επιτρέπεται να κυκλοφορούν 2 μηχανές στην ίδια λωρίδα, 1/3-2/3.

Κωνσταντίνος Ριγελιανός είπε... @ 28 Σεπτεμβρίου 2008 - 10:42 μ.μ.

http://www.yme.gr/imagebank/categories/KOK_pdf.pdf

Σελίδα 56, άρθρο 16 και στη συνέχεια 17.

quote
3. Τηρουμένων των διατάξεων της παραγράφου 1, σε oδoστρώματα πoυ
είναι χωρισμένα σε δύo ή περισσότερες λωρίδες κυκλoφoρίας, κατά κατεύ-
θυνση με κατά μήκoς διαγραμμίσεις, oι oδηγoί oχημάτων υπoχρεoύνται να
oδηγoύν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά τo δυνατόν στo μέσo
αυτής.
unquote

Συνεχίζοντας μέχρι και το τέλος του άρθρου 17 βλέπουμε ότι δεν προβλέπεται εξαίρεση για μοτοσικλέτες.

Δημοσίευση σχολίου