Τα περίεργα του αντικαπνιστικού νομοσχεδίου.
| 14 αφορμές για διάλογο ]


Το νομοσχέδιο κατά του καπνίσματος έχει δυο πολύ ενδιαφέροντα άρθρα τα οποία νομίζω ότι αποτελούν αντικείμενο συζήτησης. 

Πρώτον, επιτρέπει σε καφετέριες και κέντρα διασκέδασης να έχουν χώρο καπνιζόντων αρκεί αυτός να είναι πλήρως διαχωρισμένος από τον υπόλοιπο χώρο με πόρτα και να μην υπερβαίνει το 20% του συνολικού ποσοστού των καθισμάτων και τα 60 τετραγωνικά. Με το παραθυράκι αυτό, είναι ξεκάθαρο ότι ωφελημένοι βγαίνουν όσοι επιχειρηματίες έχουν μεγάλους χώρους εντός των καταστημάτων τους. Τα μικρά καφέ δεν έχουν την πολυτέλεια να δημιουργήσουν ένα καφέ μέσα στο καφέ. Αντίθετα πολλές μεγάλες αλυσίδες, εμπορικά κέντρα και θηριώδης καφετέριες σίγουρα θα επωφεληθούν της διάταξης.
Δεύτερον, κατά τους θερινούς μήνες θα επιτρέπεται η άρση της απαγόρευσης σε τουριστικές περιοχές (!!!). Τώρα με ποια κριτήρια πρόκειται να διαχωριστεί η Ελλάδα σε δυο διαφορετικές ζώνες ουδείς γνωρίζει. Για παράδειγμα στην Αθήνα ποιες περιοχές θα χαρακτηριστούν ως τουριστικές; Η Πλάκα και η παραλιακή (των αυθαίρετων κέντρων διασκέδασης), ίσως;
Είναι ξεκάθαρο ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εξαιρεί τα συμφέροντα μεγάλων επιχειρηματιών και νοθεύει την ελεύθερη λειτουργία της αγοράς, την ώρα που το Υπουργείο Υγείας και ο ίδιος ο Υπουργός, Δημήτρης Αβραμόπουλος, προσπαθεί να μας πείσει ότι γίνετε για το καλό μας.
Το "πρόχειρο τετράδιο" επαναφέρει την πρόταση του για δυο διαφορετικές άδειες. Μια καπνιστών και μια μη καπνιστών. Άλλωστε αυτό θα ήταν και το δημοκρατικότερο.

14 αφορμές για διάλογο

elate είπε... @ 4 Ιουνίου 2008 - 12:49 μ.μ.

Παναγιωτη μου θα διαφωνήσω αν και καρα-καπνιστρια...
Προκειμενου να το κοψω, ας μου βαλουν και στο σπιτι μου ανιχνευτη καπνού αφου μονη μου δεν μπορω, και με το καπνισμα επηρεαζω ακομα και την υγεια των παιδιών που θα κανω καποτε, κι ας το εχω κοψει ως τοτε...

Δυο άδειες σημαινει οτι με τα ποσοστα καπνιζοντων που εχουμε στην ΕΛλαδα, η μια δεν θα παραχωρειται καθοτι δεν θα τη ζηταει κανενας.

Δεδομένης της αποτελεσματικότητας του μέτρου απο πλευράς ποσοστών μειωσης θανατων και παθησεων σε καπνιστες σε άλλες χωρες, εγω θα προτεινα να καταργηθούν και αυτες ακόμα οι αρσεις, ως εξουδετερωτικές -ουσιαστικα- του μετρου.

Αμα θες να καπνισεις, να βγεις εξω. Ξερεις ποσα τσιγαρα θα γλιτωναμε???

Να μιλαμε εννοω για κρατος Προνοιας, στον τομεα της υγειας δηλαδη...
Διαφορετικου ειδους μεν, ΠΡΟΝΟΙΑΣ οπωσδηποτε δε.

tzonakos είπε... @ 5 Ιουνίου 2008 - 10:45 π.μ.

Εγω συμφωνώ με την πρότασή σου Παναγιώτη. Την συνυπογράφω.
Συνυπογράφω δε και οτιδήποτε εχει λογική δεξιά, δηλ. απαγόρευση, μαχαίρι, ρόπαλο, αστυνόμευση, ρουφιάνεμα.
Αδεια για καπνίζοντες ή άδεια για μη, το καλύτερο.

Παναγιώτης Παπαχατζής είπε... @ 5 Ιουνίου 2008 - 11:51 π.μ.

@Ελάτε
Με την ίδια λογική όποιος αλκοολικός θέλει να κόψει το αλκοόλ αντί να πάει στους Α.Α, θα πρέπει να το καταργήσουμε απο τα μπαρ.
Εσυ θες να το κόψεις, εγώ οχι. Γιατί να μου απαγορεύσουν αυτό το δικαίωμα;

Constantinos είπε... @ 5 Ιουνίου 2008 - 3:30 μ.μ.

Για να μην ξαναγράφω τα ίδια, οι απόψεις μου εδώ (είμαι ο Rigelian):

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=1801545098877827027&postID=183094078368332314

Constantinos είπε... @ 5 Ιουνίου 2008 - 3:40 μ.μ.

Το παράδειγμα με το αλκοόλ δεν είναι συγκρίσιμο. Δεν ενοχλώ τον άλλον όταν πίνω. Τον ενοχλώ όταν καπνίζω, διότι εισπνέει τον καπνό μου. Επίσης, δεν τίθεται θέμα να κόψει κάποιος το κάπνισμα. Ας το κάνει όσο συχνά θέλει, η αυτοδιάθεση θα πρέπει να είναι σεβαστή όταν δεν στρέφεται εναντίον του άλλου.

Φαντάζομαι το επόμενο σχόλιο, αλλά δεν έχω χρόνο τώρα να επιχειρηματολογήσω.

Μακριά από μένα Nanny States και πατερναλιστικές απαγορεύσεις. Ας καπνίζει ο οποιοσδήποτε, όσο θέλει, ας πεθάνει με όποιον τρόπο θέλει. Αρκεί να μην στρέφεται εαντίον μου και αρκεί να με σέβεται! Τόσο απλά.

Constantinos είπε... @ 5 Ιουνίου 2008 - 3:51 μ.μ.

Φαντάζομαι καταλαβαίνετε ότι είμαι υπέρ της πλήρους, καθολικής και χωρίς εξαιρέσεις απαγόρευση του καπνίσματος σε όλους τους δημόσιους χώρους.

Παναγιώτης Παπαχατζής είπε... @ 6 Ιουνίου 2008 - 1:40 π.μ.

@Κωνσταντίνε
Έμαθα, επιτέλους το όνομα σου. :)
Επι της ουσίας τώρα. Είχα ξεκαθαρίσει, σε προηγούμενο ποστ οτι για τους δημόσιους χώρος (νοσοκομεια, δημόσια κτίρια κ.τ.λ) καθώς και για τις επιχειρήσεις συμφωνώ με τα μετρα που ήδη υπάρχουν χωρίς δεύτερη σκέψη.
Παρ΄όλα αυτά για τους χώρους διασκέδασης δεν μπορώ να το καταλάβω.
Ρωτάω το εξής απλό, λοιπόν.
Γιατί να μην υπάρξουν δυο άδειες; Μια για μαγαζιά καπνιστών και μια για μη καπνιστών;
Δεν θεωρείς οτι αυτο είναι το δικαιότερο;

Constantinos είπε... @ 6 Ιουνίου 2008 - 11:25 π.μ.

Παναγιώτη, αυτό που προτείνεις είναι ανεφάρμοστο. Όλοι θα πάνε για άδειες καπνιστών με αποτέλεσμα οι μη καπνιστές πάλι να μην έχουν επιλογή. Άλλωστε το νόημα είναι ακριβώς αυτό: Να μπορείς να πας όπου θέλεις χωρίς τον βραχνά του τσιγάρου. Η απελευθέρωση των δημόσιων χώρων!

Όπως έγραψα και στο άλλο μπλογκ:

Ένας φίλος μου που γύρισε πρόσφατα από την Γαλλία εντυπωσιάστηκε από την ποιότητα του αέρα (επιτέλους! βγαίνεις σαν άνθρωπος και δεν μυρίζουν τα ρούχα σου μετά!) στους δημόσιους χώρους λόγω της απαγόρευσης (εστιατόρια, μπαράκια etc), αλλά πιο πολύ εντυπωσιάστηκε από το γεγονός ότι αυτό ήταν κάτι που άρεσε και στους Γάλλους καπνιστές!

elate είπε... @ 10 Ιουνίου 2008 - 12:25 μ.μ.

..η αποψη που παρέθεσα ηταν εναλλακτικη αποψη των καπνιστων που σκεφτονται οτι "ειναι δικαιωμα τους να καπνιζουν." Να δουν και την εναλλακτικη εγωιστικη σκεψη.

Πέρα απο αυτό όμως, το "ετσι μ αρεσει" στην προκειμενη περιπτωση ειναι κατι παρομοιο με τον απεναντι που "ειναι δικαιωμα του να βαζει τερμα το στερεοφωνικο με τα παραθυρα ανοιχτα" και του οδηγου που "ειναι δικαιωμα του να οδηγει πιωμενος"...

εμ δε!!!!

karpidis είπε... @ 22 Ιουνίου 2008 - 9:41 μ.μ.

Συμφωνώ πως πάει να μην πειράξει τα συμφέροντα κάποιων επίσης επειδή οι υγειονομικοί έλεγχοι είναι ανέκδοτο μόνο να λες πως γίνονται θα έλεγα πως μόνο αν βάλει θέμα εισητηρίου καπνιστών που θα πηγαίνει στο κράτος και θα μπορέσει να αντιμετωπιστεί αφού μόνο η Δίωξη οικονομικού εγκλήματος δουλεύει...

Παναγιώτης Παπαχατζής είπε... @ 23 Ιουνίου 2008 - 1:57 π.μ.

@Ανδρέα
Ποιός ο λόγος να μπεί "είσοδος" στους καπνιστές; Μπορεί κάλλιστα (με την προυπόθεση της ύπαρξης καφέ καπνιστών και καφέ μη καπνιστών) το κόστος της απόκτησης αδείας καθώς και της φορολογίας την χώρων για καπνιστές να είναι διπλάσια.
Με αυτό τον τρόπο το κράτος θα εισπράξει μεν αλλα οχι απο τον πολίτη αλλα απο τον επιχειρηματία.
Τώρα εαν οι επιχειρηματίες θελήσουν να μετακυλήσουν το κόστος σε εμάς κακό του κεφαλιού τους, δεν θα πατάμε στα μαγαζιά τους...

Constantinos είπε... @ 23 Ιουνίου 2008 - 8:44 π.μ.

Τι να το κάνω τό εισητήριο καπνιστών όταν θα αναπνέω τον καπνό τους;;;

Παναγιώτη,

1. Ο επιχειρηματίας δεν είναι πολίτης;

2. Έχει γίνει ποτέ καμμιά συντονισμένη ενέργεια από εμάς ως πολίτες και περιμένεις ότι "δεν θα πατάμε στα μαγαζιά τους..." ;;;

karpidis είπε... @ 23 Ιουνίου 2008 - 1:21 μ.μ.

Σου έχω εξηγήσει πως δεν έχει νόημα καφέ μη καπνιστών γιατί δεν υπάρχει κάποιος "επιχειρηματίας" που να διαλέξει τη μειοψηφία αυτών που δεν πατούν σε μαγαζιά που μετά βγαίνουν και μυρίζουν λες και καπνίζουν σαν φουγάρα. Επίσης δεν βλέπω κάποιον που θα προσπαθήσει να μη βγάλει παραπάνω λόγω ότι έχει την "ακριβή" άδεια. Το εισητήριο έχει νόημα να μην μετακυλληθεί το κόστος στους μη καπνιστές. Να γίνει δηλαδή εν γνώσει των καπνιστών η παραπάνω χρέωση και σιγά σιγά κάποιοι θα μπουν στη διαδικασία να μην πάνε στην πλευρά των καπνιστών.... Έτσι θα αποκτήσουμε τον χώρο μας οι μη καπνιστές...

anywhere_Smile είπε... @ 28 Αυγούστου 2010 - 5:16 π.μ.

If the links to not links london lead to the maximum increase in traffic discount links of london then what value would the links truly links of london silver possess. They would end up being little more than window dressing at worst and minimally impactful links of london sale at best. That is not what a new online business links london jewellery looking for a spike in revenues would wish to links london bracelet yield.Also, when you are running a new business, your london links charms time will limited as there will be scores of other responsibilities links of london watches sale competing for your time. That means you won't be able to discount links of london rings do what is necessary to individually place your own links on cheap links of london necklaces the internet. Rather than do so, you could buy links and delegate the work to others.

Δημοσίευση σχολίου