Τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών και τα σκυλιά που κυνηγούν αυτοκίνητα...
| 6 αφορμές για διάλογο ]


Τόσο τα κόμματα της αντιπολίτευσης όσο και κοινωνικοί και συνδικαλιστικοί φορείς έχουν εκφράσει εντονότατες διαφωνίες για την νέα τιμή των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες. Έγιναν, όμως, πραγματικά αυξήσεις στις τιμές; Ας κοιτάξουμε τις περιπτώσεις μια προς μια.

1) Οι πολίτες που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς 1-15 ημέρες τον μήνα, αλλάζοντας δυο μέσα για να φτάσουν στον προορισμό τους πλήρωναν με την παλαιότερη τιμή από 1 έως 1,30 ευρώ. Η πρώτη τιμή αφορά την αγορά του παλαιού ενιαίου εισιτηρίου Επειδή, όμως, ελάχιστα περίπτερα το πωλούσαν (και ως κλασσικοί Έλληνες δεν είχαν φροντίσει να αγοράσουν δεσμίδα) συνήθως πλήρωναν ξεχωριστό εισιτήριο για κάθε ένα από τα μέσα που χρησιμοποιούν. Με την νέα τιμή καταβάλουν ο,80 ευρώ ανα εισιτήριο (το οποίο θα πωλείται παντού) έχοντας, δηλαδή κέρδος που μπορεί να φτάσει τα 6 ευρώ το μήνα.

2) Οι πολίτες που επιλέγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για την καθημερινή τους μετακίνηση επιλέγουν την έκδοση μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών. Και σε αυτή την κατηγορία ο επιβάτης βγαίνει κερδισμένος, καθώς, η κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ μειώνεται από τα 17,5 ευρώ στα 15 ευρώ ενώ η κάρτα για όλα τα μέσα μεταφοράς από τα 38 ευρώ στα 35 ευρώ.

3) Οι χαμένοι των αυξήσεων είναι αυτοί που επιλέγουν τα μέσα από 1-15 φορές τον μήνα χρησιμοποιώντας ένα μόνο μέσο. Οι πολίτες αυτοί αποτελούν και την μειοψηφία του επιβατικού κοινού αποτελώντας τους απόλυτα περιστασιακούς επιβάτες που επιλέγουν το αυτοκίνητο ή το ταξί για το σύνολο, σχεδόν, των μετακινήσεων τους.

Τα κίνητρα της, ομολογουμένως, έξυπνης και φιλολαϊκής κίνησης του υπουργείου μπορεί να είναι η προσπάθεια βελτίωσης των εσόδων χωρίς, όμως, την οικονομική επιβάρυνση της πλειοψηφίας των πολιτών. Μπορεί, όμως, να ήθελαν να λειτουργήσει σαν... καρότο έπειτα από το μαστίγιο της απαράδεκτης αύξησης των διοδίων, της πώλησης του ΟΤΕ και της, δρομολογούμενης, διάλυσης της Ολυμπιακής.
Το προφανές, όμως, είναι ότι το υπουργείο μεταφορών επέλεξε αντί να προβεί σε μια εξοντωτική για τον πολίτη αύξηση των τιμών να επιλέξει το κέρδος να προέλθει από την αύξηση του αριθμού των επιβατών και κυρίως από την μείωση των λαθρεπιβατών (το πρόστιμο για μη επικύρωση εισιτηρίου ανέβηκε στα 48 ευρώ!).
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης και οι συνδικαλιστές αντί να επικροτήσουν την κίνηση και να επικεντρωθούν στα υπόλοιπα ουσιώδη που δρομολογεί το υπουργείο μεταφορών, προτίμησαν να συμπεριφερθούν σαν τα σκυλιά που κυνηγούν τα λάστιχα των αυτοκινήτων. Δεν γνωρίζουν το λόγο που το κάνουν, ούτε τι, ουσιαστικό, θα καταφέρουν εάν τύχει και τα αρπάξουν...

6 αφορμές για διάλογο

karpidis είπε... @ 6 Μαΐου 2008 - 3:11 μ.μ.

Αυτή τη μείωση ή στην χειρότερη σταθεροποίηση του εισιτηρίου ξεκινούσα σήμερα να γράψω! Με πρόλαβες. Την εξηγώ και στους γονείς μου και ο πατέρας μου με τόση προπαγάνδα από τη ΤV την κατάλαβε μετά από πολλή ώρα

Παναγιώτης Παπαχατζής είπε... @ 6 Μαΐου 2008 - 5:38 μ.μ.

@Ανδρέα
Άστα να πάνε! Και εγώ μια απο τα ίδια έπαθα. Αφού είπε το mega οτι αυξήθηκαν έτσι είναι. Η εικονική πραγματικότητα στο μεγαλείο της!

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε... @ 6 Μαΐου 2008 - 11:41 μ.μ.

Γιατί δεν σκέπτεται κάποιος την μαζική συμβολική κατάληψη συγκοινωνιακών μέσων για μια μέρα!
έχεις κληθεί σε παίγνιον

http://tsouknida.blogspot.com/2008/05/blog-post_06.html

Παναγιώτης Παπαχατζής είπε... @ 7 Μαΐου 2008 - 11:27 π.μ.

@καπ_κουμ
Για ποιο λόγο; Τα εισιτήρια δεν αυξήθηκαν...

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε... @ 7 Μαΐου 2008 - 11:29 μ.μ.

Πήρα φόρα ε;
Κατάληψη παντού!!!
Να τους πάρουμε τα σώβρακα, υπάρχει μεγάλη οργή μέσα μας..

Η αλήθεια είναι ότι δεν πολυασχολήθηκα με την αστική της αθήνας αφού δεν μένω εδώ
Πάντως, το κέρδος είναι πάλι μικρό για τον πολίτη, ενώ για ανθρώπους σαν κι μένα π.χ. που (όποτε είμαι Αθήνα) χρησιμοποιώ ηλεκτρικό και μετρό (και τα πόδια μου) υπάρχει αύξηση.
Θα μου πεις ο Αθηναίος θα π΄΄αρει μηνιαία κάρτα, σωστά.
Τέλος πάντων πρέπει να γίνουν ακόμα πιο φτηνά αλλιώς κατάληψη!!!!χιχιχι

anywhere_Smile είπε... @ 28 Αυγούστου 2010 - 5:22 π.μ.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

Δημοσίευση σχολίου