Απαγκιστρώστε την νεολαία απο τα κόμματα!
| 19 αφορμές για διάλογο ]


Αφορμή για το σημερινό άρθρο μου έδωσε, η πολύ ενδιαφέρουσα, τοποθέτηση του fisherman με τίτλο, "Τοπικές και νεολαία" καθώς και ο διάλογος που ακολούθησε.
Η νεολαία, τόσο στα πλαίσια της κοινωνίας, όσο και των κομμάτων αποτελεί το πιο ζωντανό και, υπό προϋποθέσεις νεωτεριστικό, κομμάτι. Το πρόβλημα, όμως, ξεκινάει από την σαλαμοποίηση των νέων μέσα στις κομματικές φοιτητικές παρατάξεις καθώς και από την (κατά πλειοψηφία) αδιαφορία τους για οτιδήποτε ξεφεύγει από τα στενά όρια, του φοιτητικού τους, μικρόκοσμου. Εκτός των ορίων, αυτών, βρίσκεται και το ενδιαφέρον τους για την τοπική τους κοινωνία. Και αυτό γιατί κανείς δεν τους έμαθε ότι στην αρχή, είναι προτιμότερο να προτείνεις και να πράττεις για να αλλάξεις τα μικρά (και φαινομενικά ασήμαντα), παρά να φωνάζεις ατάκες και συνθήματα, νομίζοντας ότι θα εμποδίσεις τις εξελίξεις στα μεγάλα.
Οι νέοι στις φοιτητικές παρατάξεις μαθαίνουν από νωρίς τι σημαίνει ρουσφέτι και πελατειακή, από τα κόμματα, σχέση. Η ψήφος, πολλών, εξαρτάται από το ποια παράταξη μπορεί να τους δώσει θέματα και σημειώσεις μέχρι και το ποια διοργανώνει τα καλύτερα πάρτι.
Η απαγκίστρωση των νέων από τα κόμματα, είναι επιτακτική ανάγκη.
Όπως είχαμε αναφέρει και στους "φακέλους προτάσεων" τα κόμματα πρέπει να απομακρυνθούν από τις σχολές. Πρέπει λοιπόν να καταργηθούν οι κομματικές παρατάξεις.
Να δημιουργηθεί ενιαίο ψηφοδέλτιο για την ψήφιση των Φοιτητικών Αντιπροσωπειών. Τα όργανα, αυτά, θα έχουν την δικαιοδοσία του ελέγχου της οικονομικής διαχείρισης των σχολών τους και ισότιμη θέση σε όλα τα συμβούλια. Θα αποστέλλουν αντιπρόσωπο στην Εθνική Φοιτητική Αντιπροσωπεία, η οποία θα έχει, με την σειρά της ισότιμη θέση στα πρυτανικά συμβούλια και άμεση συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας. Και στα δυο αυτά όργανα, η θητεία θα είναι μονοετής και δεν θα επιτρέπεται επανεκλογή κανενός αντιπροσώπου.
Με αυτό τον τρόπο, οι σχολές θα μετατραπούν σε "σχολεία" πολιτικοποίησης και όχι κομματικοποίησης Θα διδάσκουν, στην πράξη, έννοιες όπως, αυτοοργάνωση, διάλογος, πολιτική ευθύνη, συνεργασία, συμμετοχική δημοκρατία.
Η κομματική συνείδηση των νέων, οφείλει να δημιουργείτε στο χώρο της τοπικής κοινωνίας και των δημοτικών οργανώσεων με ρόλους αρεστούς σε αυτούς και παραγωγικούς για την ίδια την κοινωνία.
Οι νέοι θα μπορούσαν να είναι οι υπεύθυνοι διαδικτύου των τοπικών οργανώσεων.
Να αναλαμβάνουν, δηλαδή, την ενημέρωση του site και την ψηφιακή ενημέρωση των φίλων και μελών του, κόμματος που θα επιλέξουν να ενταχθούν.
Μπορούν να είναι οι οργανωτές όλων των περιβαντολογικών εκστρατειών ενημέρωσης (ανακύκλωση, μείωση της κατανάλωσης, αναδάσωσης, καθαριότητα της πόλης) καθώς και κάθε είδους κίνησης αφύπνισης του κόσμου για κοινωνικά ζητήματα.
Να τους ζητούνται προτάσεις (μέσα από ομάδες διαλόγου) για θέματα που άπτονται του δήμου, όπου διαμένουν και να αντιμετωπίζονται ως ισότιμοι συνομιλητές
Όλα αυτά με σχέση συνεργασίας και όχι εξάρτησης, ως προς τα κόμματα. Οι νέοι να κατανοούν τις ευθύνες που θα τους αναθέτονται και να είναι συνεπείς ως προς αυτές και με την σειρά τους οι δημοτικές οργανώσεις να σέβονται το ατίθασο και ανεξάρτητο πνεύμα της ηλικίας.
Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν, στο μέλλον, τα κόμματα να επανδρωθούν με ώριμα σε πρωτοβουλίες και ευθύνες στελέχη και η κοινωνία, με μια νέα γενιά πολιτικοποιημένων και ευαισθητοποιημένων πολιτών.

19 αφορμές για διάλογο

αντωνης είπε... @ 7 Ιανουαρίου 2008 - 12:11 π.μ.

Παναγιωτη συμφωνω + προσυπογραφω. Τα εχουμε ξαναπει αλλωστε.
Ενα σημειο που θελω να προσθεσω ειναι οτι, αν δεν κανω λαθος, εχουν θεσμοθετηθει Δημοτικα Συμβουλια Νεων αν θυμαμαι καλα τον ορο. Αγνοω πραγματικα αν και που λειτουργουν. Ειναι πιστευω αλλη μια καλη προσπαθεια που θα πρεπει να λειτουργησει μακρια και εξω απο τα κομματα.
Καλο βραδυ.

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 7 Ιανουαρίου 2008 - 12:15 π.μ.

Νομίζω οτι υπάρχουν αλλά δεν λειτουργούν.
Αυτό που λέω εγώ ξεφεύγει απο το πασοκ. Αφορά όλα τα κόμματα. Πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους νέους σαν στρατούς και να τους δώσουν ρόλο ουσιαστικό...

αντωνης είπε... @ 7 Ιανουαρίου 2008 - 12:22 π.μ.

Ειναι κατανοητο οτι δεν αναφερεσαι μονο σε ενα κομμα.
Φταινε ομως και οι νεοι που εντασσονται σε στρατους.

tractatus είπε... @ 7 Ιανουαρίου 2008 - 10:05 π.μ.

Παναγιώτη, οι κομματικές οργανώσεις δεν κάνανε πάντα αυτές τις "δουλειές" που αναφέρεις....υπήρχαν και πολιτικά ζητήματα κάποτε απο θέματα δημοκρατίας έως και λειτουργίας των ΑΕΙ, ζητήματα εντός κι εκτός ΑΕΙ επίσης, όπου οι νεολαίες έπερναν πολύ σημαντικές θέσεις ακριβώς γιατί καλλιεργούνταν παράλληλα και ως Πολίτες μέσα απο τις σπουδές τους. Φυσικά η σημερινή κατάντια γεννά σκέψεις για το αύριο της κομματικής ενασχόλησης των φοιτητών μέσα στο ΑΕΙ. Συμφωνώ με τις δράσεις που προτείνεις που μοιάζουν περισσότερο με εθελοντικές δράσεις κι επομένως καλλιεργούν ένα κομμάτι που αυτή τη στιγμή στη χώρα μας είναι ελάχιστο:τον εθελοντισμό. Πέρα, όμως, απο τις περιβαλλοντικές δράσεις και την αφύπινση που λες πώς και που θα γίνεται η πολιτική συζήτηση εντός ΑΕΙ....Στην κοινωνία υπάρχουν πράγματι τα τοπικά συμβούλια νέων(είναι ανεξάρτητα κομμάτων στο Δήμο)αλλά εκεί πάλι είναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση. Θα πρότεινα πάντως να γίνει κάποια στιγμή μια συζήτηση -ίσως πέρα των φακέλων- με πολιτικά ζητήματα κι εκεί ν' ανοιχθεί και η συζήτηση για τη νεολαία.

erxxx είπε... @ 7 Ιανουαρίου 2008 - 10:16 π.μ.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
erxxx είπε... @ 7 Ιανουαρίου 2008 - 10:23 π.μ.

Όλες οι φοιτητικές παρατάξεις θα έπρεπε να είχαν αυτονομηθεί από τα πολιτικά τους κόμματα και ο κύριος σκοπός τους θα έπρεπε να είναι η καλυτέρευση του πανεπιστήμιου μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται με την κατάθεση αιτημάτων στις γενικές συνελεύσεις..!! Δυστυχώς η πραγματικότητα διαφέρει αρκετά και ο μοναδικός στόχος των περισσοτέρων είναι η δημιουργία κομματικών στρατών που έχουν ως στόχο την ανέλιξη κάποιων καρεκλοκένταυρων σε κομματικές θέσεις..

Για την ΠΑΣΠ, που γνωρίζω καλά, δυστυχώς μόλις πέρυσι αυτονομήθηκε στο συνέδριο της Νεολαίας ΠΑΣΟΚ!! Παρ' όλα αυτά όμως κάποιες ΠΑΣΠ συνεχίζουν να μην εφαρμόζουν αυτήν την απόφαση.. Ας ελπίσουμε ότι θα καταλάβουν το λάθος τους και θα πάψουν να φτιάχνουν στρατούς για να πάρουν κάποιοι τις πολυπόθητες καρέκλες...

tesdyo.pblogs.gr είπε... @ 7 Ιανουαρίου 2008 - 12:00 μ.μ.

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.. δεν αναφέρεις για τους συναγερμους στα τοπικά γραφεία για τις φοιτητικες εκλογες όπου μέλη τοπικών ψηφίζουν 5- 10 φορές. Πηγαίνουν στα κεντρικά των κομμάτων με ένα μάτσο φωτο και αρχίζουν τις γύρες στα πανεπιστήμια. Εκεί τους προμηθεύει ο υπεύθυνος της παράταξης στη σχολή κενές ταυτότητες όπου συμπληρώνουν τα στοιχεία φοιτητή που δεν πατάει. με τη φώτο που έχεις εκείνη την στιγμή φυσικά.Πατάει σφραγίδα και ψηφίζεις έχοντας απομνημονεύσει τα στοιχεια του φοιτητη. Έχεις ''ξεχάσει'' φυσικά την ταυτότητά σου...

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 7 Ιανουαρίου 2008 - 12:34 μ.μ.

@tractatus
Η κατάργηση των κομματικών οργανώσεων θα οδηγήσει στην ανάγκη κάπου να συζητήσουν πολιτικά.
Εκεί θα λειτουργήσει η αυτοοργάνωση μέσα απο την δημιουργία ομάδων σκέψεις και διαλόγου.
Και νομίζω οτι θα είναι πιο οφέλημες και ουσιαστικές απο τις συζητήσεις εντός των υπάρχοντων σχηματισμών.

@erxxx και tesdyo.pblogs.gr
Παραθέσατε μερικά ακόμα απο τα παθογενή φαινόμενα που αναπτύσονται γύρω απο τις φοιτιικές παρατάξεις και λειτουργουν (ουσιαστικά) εις βάρος των φοιτητών.

fisherman είπε... @ 7 Ιανουαρίου 2008 - 1:41 μ.μ.

Αυτό αναφέρει ο erxxx είναι το γνωστό "μπάζομα"... είναι μία συνήθης πρακτική και βολεύει διάφορους... κατά καιρούς. Εγώ ξέρω τα γνωστά φαντάσματα που κατά τις εκλογές σε τοπικό επίπεδο (Δήμου) νέοι ψιφήσαντες 120 και πραγματικά παρώντες στις συνεδριάσεις μας ΤΟ νεολαίας: 25 με 30 άτομα. Οι υπόλοιποι ψάξε βρές αυτά πρέπει να εκλείψουν δια παντώς (όπως βλέπετε το φαινόμενο δεν είναι μόνο προνόμιο των σχολών...)

FuSmOKer είπε... @ 7 Ιανουαρίου 2008 - 8:45 μ.μ.

Εγώ λέω τα κόμματα να πάνε στα τσακίδια μπας και ξεβρωμίσει η εκπαίδευση. Και η χώρα γενικα.
Τα κόμματα και οι ηλίθιοι που υποτίθεται τα εκπροσωπούν στα πανεπιστήμια είναι η μεγαλύτερη πληγή. Αλλά αφού κα΄θονται και τους ανέχονται αντί να τους στείλουν στο δίαολο, δεν τους λυπάμαι. Καλά "λάχανα" και αυτοί..

Αρκετή σιχαμένη βρώμα υπάρχει από τα σάλια του κάθε βυσματώμένου.
Βύσμα.. κόμμα.. δημόσιο.. το τρίο της κατάρας..

Grammateas είπε... @ 8 Ιανουαρίου 2008 - 10:42 π.μ.

Έμενα θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω κάθετα με την πολεμική προς τις φοιτητικές παρατάξεις. Πρέπει να διαχωρίσουμε το επιθυμητό, από το εφικτό. Αν ισχύσει το σύστημα που προτείνετε πάλι θα εκλεγούν φοιτητές που θα συμμετάσχουν στην νομή της εξουσίας. Εκεί τί σας διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξει συναλλαγή μεμονωμένα μεν, όλων με όλους δε; Άλλωστε δεν ανακαλύπτετε και την Αμερική. Υπάρχουν σχεσόν παντού ανεξάρτητες φοιτητικές παρατάξεις που όλες έχουν συνναλαγεί και για αυτό δεν έχουν και διάρκεια. Οι καλές προθέσεις δεν διασφαλίζουν διαφάνεια. Δείτε το παράδειγμα των ΜΚΟ. Τίποτα από φιλότιμο και παίρνουν κάτι επιχορηγήσεις από την Πολιτεία και την ΕΕ που σοκάρουν. Τουλάχιστον στις φοιτητικές παρατάξεις, σε όλες-μα όλες- υπάρχει πολύς κόσμος που πάει για τα πιστεύω του και αυτό είναι πραγματικότητα...

Matrix είπε... @ 8 Ιανουαρίου 2008 - 1:29 μ.μ.

Θα συμφωνήσω στη λογική του grammatea

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε... @ 8 Ιανουαρίου 2008 - 3:28 μ.μ.

Βασικά συμφωνώ.
Γενικά τα κόμματα πρέπει να αλλάξουν τρόπο λειτουργίας, αλλά και να βρουν τρόπους να σχετιστούν πιο ανοικτά με την κοινωνία των πολιτών..

tractatus είπε... @ 8 Ιανουαρίου 2008 - 4:53 μ.μ.

Αυτές οι επιφυλάξεις του grammatea ήταν απο την αρχή και οι δικές μου. Δεν είμαι καθόλου σίγουρη οτι αν αλλάξουμε το τρόπο, θα αλλάξουν και οι μηχανισμοί. Αλλα πράγματα πρέπει να βρεθούν. Συμφωνώ με τις κοινωνικές δράσεις που προτείνει ο Παναγιώτης αλλά αυτές οι δράσεις, καλό είναι να μην βγάζουν και πάλι αντιπροσώπους...πάλι θα έχουμε εξαγορές και πάλι δεν θα γίνουν πολιτικές συζητήσεις. Μην ξεχνάτε ότι ζούμε σε 'απολιτίκ' εποχή και πολλές φορές πίσω απο τα εναλλακτικά κρύβονται απο φασισμοί έως κόμπλεξ.....Θέλει συζήτηση. Γιατί δεν ανοίγουμε ένα τέτοιο θέμα στους φακέλους; π.χ. "Η συμμετοχή των νέων ως ενεργών πολιτών. Το μέλλον των κομματικών οργανώσεων"....π.χ. λέω...

THIVA BLOG είπε... @ 8 Ιανουαρίου 2008 - 6:25 μ.μ.

H παγίδα στην οποία θεωρώ οτι πέφτετε είναι οτι τους βάζετε όλους σε ένα τσουβάλι.Στην επαρχία οπου εχω και γω εμπειρία τα πράγματα ειναι πιο αγνά και εκεί όντως υπάρχει προσφορά των κομματικών παρατάξεων.Νομίζω οτι αυτο που θα έπρεπε να γίνει θα είναι να διαχωριστεί και να απεμπλακεί ο συνδικαλιστής φοιτητής απο διαδικασίες στις σχολές που δημιουργούν εξαρτησεις.

Σπύρος Κουτσογιάννης είπε... @ 8 Ιανουαρίου 2008 - 10:37 μ.μ.

"Πρέπει λοιπόν να καταργηθούν οι κομματικές παρατάξεις.
Να δημιουργηθεί ενιαίο ψηφοδέλτιο για την ψήφιση των Φοιτητικών Αντιπροσωπειών"
Νομίζω ότι αυτή σαν πρόταση είναι σωστή όσον αφορά στην αποσύνδεση κομματικών παρατάξεων - στρατών και φοιτητικής συμμετοχής στα όργανα συνδιοίκησης του Πανεπιστημίου, όμως αυτό πρέπει να γίνει όχι με επιβολή ρυθμίσεων από το Νόμο, αλλά εθελοντικά με τη βούληση των ίδιων των φοιτητών που πρέπει να συνειδητοποιήσουν τις ευθύνες τους και να δώσουν τέρμα στην κομματική εκμετάλλευση της ψήφου τους.

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 8 Ιανουαρίου 2008 - 10:58 μ.μ.

@Κουτσογιάννης
Εξαιρετική παρατήρηση.
Οι φοιτητές όμως έχουν μάθει, στην πλειοψηφία τους, να λειτουργούν έτσι. Δεν είναι θέμα νομοθετικό, κατα την γνώμη μου αλλα θέλησης των κομμάτων.
Με την ευκαιρία να απαντήσω και σε κάποιες επιφυλάξεις που διάβασα.
Οι φοιτητικές αντιπροσωπείες θα εκπροσωπούνται απο μεμονομένα άτομα και οχι απο παρατάξεις και οι θητεία τους θα είναι μονοετής χωρίς δικαίωμα επανεκλογής.
Με αυτόν τον τρόπο καταργήτε η ρουσφετολογική σχέση φοιτητή-καθηγητών-κόμματος.
Οι υπόλοιπες ομάδες που ανέφερα σε προηγούμενο σχόλιο, θα είναι προιόν αυτοοργάνωσης και θα λειτουργούν ως think tag και οχι ως παρακόμματα.

erxxx είπε... @ 9 Ιανουαρίου 2008 - 1:42 π.μ.

Από την προσωπική μου εμπειρία θεωρώ πάρα πολύ δύσκολο κάποιος φοιτητής να συμμετάσχει σε μία σύγκλητο, μια εφορία λέσχης, κ.α. από το πουθενά, χωρίς καμία εμπειρία από τις διαδικασίες αυτές και να ασκήσει ουσιαστικό έλεγχο... Αυτό που θα πρέπει να γίνεται, ξαναλέω κατά την προσωπική μου άποψη, είναι οι φοιτητικές παρατάξεις να είναι αυτόνομες και ο κύριος λόγος ύπαρξης τους είναι η καλυτέρευση του πανεπιστημίου και ο ουσιαστικός έλεγχος στο κατεστημένο των καθηγητών. Το παραπάνω σκεπτικό όμως προϋποθέτει και ένα βασικό παράγοντα: οι φοιτητές να ψηφίζουν βασιζόμενοι στο έργο που επιτελεί ο καθένας και όχι αποκλειστικά με βάση την εξυπηρέτηση τους (σηεμειώσεις κ.α.) και την τυχόν διασκέδαση που προσφέρει μία παράταξη!!

anywhere_Smile είπε... @ 28 Αυγούστου 2010 - 5:22 π.μ.

If the links to not links london lead to the maximum increase in traffic discount links of london then what value would the links truly links of london silver possess. They would end up being little more than window dressing at worst and minimally impactful links of london sale at best. That is not what a new online business links london jewellery looking for a spike in revenues would wish to links london bracelet yield.Also, when you are running a new business, your london links charms time will limited as there will be scores of other responsibilities links of london watches sale competing for your time. That means you won't be able to discount links of london rings do what is necessary to individually place your own links on cheap links of london necklaces the internet. Rather than do so, you could buy links and delegate the work to others.

Δημοσίευση σχολίου