Ολυμπιακή : Τετραγωνίζοντας τους κύκλους.
| 10 αφορμές για διάλογο ]


Για να μπορέσει να γίνει σοβαρή συζήτηση για οποιοδήποτε μεγάλο πολιτικό και κοινωνικό θέμα πρέπει, πρώτα απ' όλα, να υπάρξουν μια σειρά από στοιχεία τα οποία θα αποτελέσουν την "βάση διαλόγου". Η κυβέρνηση απαντά με μισόλογα, τα κόμματα της αντιπολίτευσης και οι συνδικαλιστές με απειλές, η διοίκηση της σιωπά. Η μόνη που έχει πάρει θέση για το μέλλον της Ολυμπιακής είναι η Ε.Ε διατάζοντας το κλείσιμο της.


Θα βοηθούσε, νομίζω, στο να μπορέσουμε όλοι εμείς να διαμορφώσουμε άποψη, εάν κάποιος αρμόδιος απαντούσε στα παρακάτω ερωτήματα που μου έχουν δημιουργηθεί.

1) Πιο είναι το ετήσιο λειτουργικό κόστος της Ολυμπιακής, τι ποσοστό του κόστους αυτού προέρχεται από τους μισθούς των εργαζομένων και πόσο υψηλότερο είναι σε σύγκριση με αναλόγου μεγέθους αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού;

2) Πόσα στοιχίζει η Ολυμπιακή στον ετήσιο προϋπολογισμό;

3) Ποιο είναι το συνολικό έλλειμμα της;

4) Πόσα χρωστάνε και ποιοι στην Ολυμπιακή Αεροπορία; Από την στιγμή που την Ολυμπιακή την πληρώνει ο ελληνικός λαός οφείλουμε να ξέρουμε τα ονόματα των οφειλετών μας. Τι ποσοστό του συνόλου των οφειλών προέρχεται από το κράτος και τα κόμματα και τον "Αθήνα 2004";

5) Η έκταση του ελληνικού ανήκει στο κράτος ή την Ολυμπιακή; Εάν ανήκει σε αυτήν ποιο είναι το αντίτιμο που κατέβαλε το δημόσιο ώστε να την εκμεταλλευτεί;

6) Γιατί διαλύθηκε η, εξαιρετικά κερδοφόρα, Olympic Catering;

7) Ποια είναι τα οικονομικά στοιχεία της Aegean Airlines; Πόσα κρατικά δάνεια και επιδοτήσεις έχει απορροφήσει από την έναρξη της λειτουργίας της και με ποιες εγγυήσεις;

8) Πόσο επαρκείς είναι οι έλεγχοι ποιότητας που έχουν γίνει στην Aegean; Πόσο επαρκής είναι ο έλεγχος των αεροσκαφών της εν λόγω εταιρείας;

9) Ποιος μπλόκαρε την φιλόδοξη προσπάθεια ιδιωτών για την πτήση υδροπλάνων στα Ελληνικά νησιά και ποιος πιέζει στην Ε.Ε για το κλείσιμο της Ολυμπιακής; Ποιες πιέσεις άσκησε η κυβέρνηση στην, χωρίς μέτρο, προσπάθεια της Aegean να μετατρέψει την χώρα σε πτητικό μονοπώλιο της;

10) Ποιες εταιρείες του εξωτερικού περιμένουν στην γωνία για να αποκτήσουν την προνομιακή θέση της Ολυμπιακής σε αεροδρόμια του εξωτερικού (της Ευρώπης, κυρίως) και ποια η σχέση τους με μέλη της αρμόδιας ευρωπαϊκής επιτροπής;

Εάν απαντηθούν όλα τα παραπάνω είναι βέβαιο ότι θα μπορέσουμε να καταλάβουμε ποιο είναι το πραγματικό παιχνίδι που παίζεται με τον εθνικό αερομεταφορέα. Και ότι η εξυγίανση της Ολυμπιακής είναι απλούστερη από ότι μας λένε. Λόγο έλλειψης πολιτικής βούλησης, όμως, προσπαθούμε τόσα χρόνια, απλά, να... τετραγωνίσουμε τους κύκλους.

10 αφορμές για διάλογο

a.g είπε... @ 10 Δεκεμβρίου 2007 - 10:26 π.μ.

Καλημερα Παναγιωτη & καλη βδομαδα.
Μαλλον προς στιγμη λησμονησες οτι ολα αυτα που γραφεις, πολυ σωστα ειναι, δεν γινονται στην Ελλαδα.
Σε κανενα θεμα δεν υπαρχουν απαντησεις απο κανενα σε παρομοια ερωτηματα. Ουτε για την Ολυμπιακη ουτε για το ασφαλιστικο πχ.
Και γι' αυτο ο πολυς κοσμος εχει σιχαθει την πολιτικη και τους πολιτικους.

fisherman είπε... @ 10 Δεκεμβρίου 2007 - 12:25 μ.μ.

Άλλη μία ερώτηξη ηλιθίου ….
Μήπως προβάλλοντας δεύτερο θέμα ενόψει ασφαλιστικού και απεργιών αποπροσανατολίζουνε την κοινή γνώμη;;;… Το θέμα είναι σημαντικό αλλά πως γίνεται και κάθε φορά προκύπτουν δυο θέματα εκ των οποίων τουλάχιστον το ένα είναι πάντοτε γεμάτο φήμες και σκόρπια λόγια χωρίς συγκεκριμένη πολιτική πρόταση;;;; Δεν νομίζω να υπάρξει καμία εξέλιξη επι του παρόντος στην Ολυμπιακή απλά προσπαθούν να θολώσουν τα νερά για το ασφαλιστικό και ταυτόχρονα προετοιμάζουν το έδαφος για αργότερα. Προς το παρών θα καθησυχάσουν τους εργαζόμενους και μόλις ξεμπερδέψουν με το ασφαλιστικό βλέπουμε.
Καλημέρα.

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 10 Δεκεμβρίου 2007 - 1:52 μ.μ.

@a.g
Γι' αυτό πρέπει να τα γράφουμε και να τα απαιτούμε. Διότι εαν γίνουμε πολλοί στο τέλος μπορεί να να αρχίσουν να μας απαντούν...

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 10 Δεκεμβρίου 2007 - 1:52 μ.μ.

@fisherman
Συμφωνώ οτι εμπεριέχει μια μεγάλη δόση αποπροσανατολισμού. Είναι μια έξοχη συνταγή που έχουν ακολουθήσει όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 50 χρόνων. Παρ' όλα αυτά το πρόβλημα της ολυμπιακής είναι υπαρκτό.

a.g είπε... @ 10 Δεκεμβρίου 2007 - 2:32 μ.μ.

Παναγιωτη, που θα μας απαντησουν και ποιοι;
Οι ευθυνες για την Ολυμπιακη ειναι πολλες και στα 2 κομματα που κυβερνουν απο το 74 και μετα. Αλλα στο τελος θα την πληρωσουν μονο καποιοι εργαζομενοι.

fisherman είπε... @ 11 Δεκεμβρίου 2007 - 10:28 π.μ.

Το πρόβλημα την Ολυμπιακής είναι τεράστιο αλλά το χρησιμοποιούν έντεχνα τώρα ως επικοινωνιακό τρικ. Θα του «βάλουν χέρι» κάποια στιγμή αλλά όχι τώρα αμέσως. Συμφωνώ στο γεγονός οτι την συνταγή την λανσάραμε εμείς πρώτοι τώρα το πληρώνουμε….

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε... @ 12 Δεκεμβρίου 2007 - 9:15 μ.μ.

Mόλις μπορέσω θα σου γράψω για την Ολυμπιακή..
Ξέρω κάποια πράγματα από μέσα...

Τρύφων είπε... @ 14 Δεκεμβρίου 2007 - 12:11 π.μ.

Πολύ εύστοχες οι ερωτήσεις θέτεις!

Αλλά μην περιμένεις απάντηση, εδώ σ' αυτόν τον τόπο οι απαντήσεις προηγούνται των ερωτήσεων.

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 14 Δεκεμβρίου 2007 - 1:04 π.μ.

Τρύφωνα σιωπώ και συμφωνω...
Υ.Γ Έχω, βέβαια, την κρυφή ελπίδα οτι αν γίνουμε πολλοί αυτοί που ρωτάμε τότε μπορεί και να απαντήσουν.

tzonakos είπε... @ 27 Δεκεμβρίου 2007 - 8:47 μ.μ.

Ζητώ συγνώμη και κατανόηση που δεν έγραψα νωρίτερα εδω σε αυτο το θέμα.
Σε αρκετά μεγάλο βαθμό δεν μπορώ να διαφωνήσω με τον fisherman.
Ειναι περίεργο που ανοίχθηκαν δυο θέματα μαζί, Ασφαλιστικό και Ολυμπιακή.
Υποψιάζεται κανεις εύκολα οτι στόχος ειναι οι ΔΕΚΟ δηλαδη τα ταμεία και τα ασφαλιστικά θέματα εργαζομένων των ΔΕΚΟ μια εκ των οποίων ειναι / ηταν η ΟΑ.

Επι του θέματος, η αλήθεια ειναι οτι δεν εχω δεει κάπου ξεκάθαρα απαντήσεις απλές στα πολυ καθαρά ερωτήματα του ΠανΠαπ 1, 2, 3, 4.
Στο 4 ξέρω οτι χρωστούν ακόμα κάποια "ρυθμισμένα" βερεσέδια τα κόμματα πλην του ΚΚΕ.
Δεν ξερω τι απέγινε με αυτο.
Στο 5 ξέρω οτι την έκταση του Ελληνικού την είχε στην ευθύνη της η ΥΠΑ ( Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ) και παραχωρήθηκε σε κάποια Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου κατα την μετάβαση της ΟΑ στο νεο αεροδρόμιο Ελ.Γερμανιζέλος.
6. Η Catering πωλήθηκε ( διαλυμένη σχεδόν ) στο Everest.
7,8. Σκοτάδι περι Aegean. Η ανταγωνίστρια κάνει την πάπια, αφου όλη η φασαρία την ευνοεί άμεσα.
Στοιχεία δεν εχω δει πουθενά για την Aegean.
9. Tα υδροπλάνα τα μπλόκαραν εφοπλιστές. Κάποιοι απο αυτούς έκαναν κινήσεις για εξαγορά και όλης της ΟΑ κάποτε.
Τέτοιο θράσος.
10. RyanAir, Lufthansa, Aegean

11. Οι υπηρεσία κρατήσεων θέσεων της ΟΑ, το φιλέτο δηλαδή επωλήθη σε Ελβετική εταιρεία αμερικανικών συμφερόντων.
Η αποκοπή φετών και ξεπούλημα με μοίρασμα, εχει ήδη αρχίσει.
Μπορεί να σταματήσει ;
Σημερα η ΟΑ, αύριο άλλοι, άλλοι, όλοι.

υγ. Περιμένω την άποψη του ΚαπΚομ

Δημοσίευση σχολίου