Όταν ο ρατσισμός έγινε... discrimination.
| 30 αφορμές για διάλογο ]


Την Τετάρτη, δημοσίευσα ένα άρθρο, που αναφερόταν στην πρόταση ενός Αυστραλού, οι υπέρβαροι να πληρώνουν ακριβότερα τα αεροπορικά εισιτήρια.
Με, μεγάλη δόση σάτιρας, προέτρεψα τον υπουργό Οικονομίας μέσα στην φορολογική λαίλαπα, να ενσωματώσει και το "φόρο πάχους".
Η αναγνώστρια του "τετραδίου" και blogger Ηλιάνα, όμως, βρήκε την ιδέα του Αυστραλού, εξαιρετική στέλνοντας το παρακάτω σχόλιο :
"Εγώ πάντως, πριν χρόνια που πετούσα 10 φορές το χρόνο και λίγες λέω, το σκεφτόμουν επίσης αυτό. Γιατί δηλαδή εγώ να πληρώνω υπέρβαρο αν η βαλίτσα μου είναι πάνω από 20 κιλά, όταν εγώ και η βαλίτσα μου μαζί είμαστε τα μισά κιλά από έναν τύπο που ξεχειλίζει από το κάθισμα;
Άσε που για μένα οι υπέρβαροι, πέρα από θέμα αισθητικής, θέτουν και θέματα σεβασμού, αφού δεν ξέρω πώς κάποιος που δε σέβεται τον ίδιο του τον εαυτό μπορεί να σεβαστεί οτιδήποτε/οποιονδήποτε άλλο...."
Θεωρώντας, φυσικά, ότι δεν μπορεί να εννοεί, τα όσα γράφει, της απάντησα ως εξής :
"Ελπίζω να κατάλαβες, πόσο ρατσιστικό είναι αυτό που έγραψες.
Οι υπέρβαροι δεν σέβονται τον εαυτό τους και του άλλους; Πως το συμπεραίνεις αυτό;
Ηλιάνα,ο κοινωνικός ρατσισμός δεν έχει καμιά διαφορά από τον φυλετικό..."
Η ανταπάντηση της Ηλιάνας, όμως, με άφησε εμβρόντητο :
"Discrimination λέγεται, όχι ρατσισμός (racism), διότι δεν έχει να κάνει με ράτσα.
Το πώς το συμπέρανα το έγραψα. Από εκεί και πέρα, δε με ενδιαφέρει να είμαι πολιτικώς ορθή, μόνο να λέω τα πράγματα με το όνομά τους.
Και αν κάτι βρίσκω άδικο, στην προκειμένη περίπτωση, είναι πραγματικά εγώ να πληρώνω κερατιάτικα τα 5 κιλά παραπάνω που κουβαλάω μαζί μου γιατί μετακομίζω σε άλλη χώρα, κι ο τύπος που ζυγίζει μόνος του πιο πολύ από εμένα ΚΑΙ τις αποσκευές μου μαζί, να πληρώνει κανονικό εισιτήριο. Ο λόγος που πληρώνουμε υπέρβαρο στα αεροπλάνα δεν είναι για να μας κάνουν καψώνια.
Και η κοινωνία καλό είναι να εξυγιαίνεται σε κάθε περίπτωση, μέσα σε αυτά να καταπολεμηθεί και η παχυσαρκία. Όχι μόνο για την αισθητική των υπολοίπων, αν θες, αλλά κυρίως για τα ίδια αυτά τα άτομα.
ΥΓ: ποσώς μ’ενδιαφέρουν οι ταμπέλες που ο καθένας μπορεί να μου βάλει όταν εγώ γνωρίζω τον εαυτό μου."
Ένα μόνο έχω να πω και τα υπόλοιπα σχόλια ανήκουν σε εσάς. Ηλιάνα, η φυλετική όσο και η κοινωνική διάκριση (discrimination) με μια λέξη ονομάζονται ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Αυτά...

30 αφορμές για διάλογο

vrakas kostas είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 6:07 μ.μ.

Δεν φταιω εγω,αυτοι...ειναι μαυροι!!!

Καλησπερα Ηλιανα!!!

Παναγιωτη φιλε καλησπερα!
Περισσοτερα θα ψαξω και θα σου στειλω αμα χρειαστει!!Σχετικα με το θεμα παντα!

Δεν περασαν ουτε..δυο βδομαδες!!!Που η απαφαση ενος δικαστηριου,"αδειασε" να μην πω τιποτα αλλο την Air France!!
Η εν λογω εταιρια,απετησε απο εναν υπερβαρο συνανθρωπο μας,να πληρωσει διπλο εισιτηριο,με το αιτιολογικο οτι πιανει χωρο..για δυο!!
Φυσικα και εχασε η Air France την δικη!
Ο εν λογω μηνυτης της,απεσπασε ενα τυπικο χρηματικο ποσον ταλαιπωριας,στο υψος των 8.000 Ευρω!
Η δε Air France..το προδιδεκασμενο!!
Καλησπερα Παναγιωτη!
υγ Σορρυ για τυχον ορθογραφικα λαθη!
υγ2
Και γιατι οπωσδηποτε,πρεπει τα παραπανισια κιλα φιλη Ηλιανα,να ειναι σημαδι εγκαταλειψης του εαυτου μας;Χαθηκαν τοσοι αλλοι παραγοντες του προβληματος;!!

Yiannis είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 6:19 μ.μ.

Δυστυχώς είναι πολύ λίγοι αυτοί που μπορούν να καταλάβουν τι εννοεί η Ηλιάνα με τα λόγια που είπε, εγώ είμαι ένας απ' αυτούς και συμφωνώ μαζί της.

Ειδικά όσον αφορά τα συνολικά κιλά ενός επιβάτη μαζί με τις αποσκευές του, είναι καιρός να αλλάξουν πολιτική οι εταιρίες..

vrakas kostas είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 6:37 μ.μ.

Yiannis μου το.. μαντηλι σου!!
Μπραβο παιδαρε!!Πες τα!!
υγ Ειμαι απο τους λιγους..που καταλαβαν!!!

tractatus είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 7:27 μ.μ.

@ε! παιδιά εσείς που καταλάβατε τι εννοεί η Ηλιάνα μήπως μπορείτε να εξηγήσετε και σ'εμάς που δεν καταλάβαμε γιατί δεν είναι ρατσισμός η τιμωρία του να έχεις περισσότερα κιλά απο τους άλλους και το πώς τελικά αυτά που βάζεις στη βαλίτσα σου να είναι το ίδιο με ο,τι κουβαλάς στο κορμί σου;;;Για πές τε μας κι εμάς που δεν ταξιδεύουμε τόσο αλλά ξέρουμε ότι το να είσαι υπέρβαρος είναι μια μορφή ασθένειας....

Not the boy next door είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 7:53 μ.μ.

΄Παιδιά, θα συμφωνήσω με τον Παναγιώτη ότι η διάκριση κατά των παχύσαρκων είναι ρατσιστική.

anastasia είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 8:16 μ.μ.

KAΛΗΣΠΕΡΑ.
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΤΕ ΣΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ AIDS ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΦΟΝΙΚΟΥ ΙΟΥ.

http://skai-anemologio.pblogs.gr/

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 8:29 μ.μ.

@yianni
Εγώ δεν στέκομαι σε αυτό που λές. Εγώ στέκομαι περισσότερο στο παρακάτω.

"Άσε που για μένα οι υπέρβαροι, πέρα από θέμα αισθητικής, θέτουν και θέματα σεβασμού, αφού δεν ξέρω πώς κάποιος που δε σέβεται τον ίδιο του τον εαυτό μπορεί να σεβαστεί οτιδήποτε/οποιονδήποτε άλλο...."

Και αυτό,Γιάννη, επιμένω οτι είναι ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ!!!

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 8:32 μ.μ.

@yianni
Και συνεχίζοντας στέκομαι και σε αυτό
"Και η κοινωνία καλό είναι να εξυγιαίνεται σε κάθε περίπτωση, μέσα σε αυτά να καταπολεμηθεί και η παχυσαρκία. Όχι μόνο για την αισθητική των υπολοίπων, αν θες, αλλά κυρίως για τα ίδια αυτά τα άτομα."
Και αυτό Γιάννη, είναι επίσης ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΤΑΤΟ!!!

epicurus είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 8:37 μ.μ.

Σοβαρο θεμα βρηκατε να απασχολειτε τον εγκεφαλο σας...
Εγω παντως συμφωνω με την Ηλιανα στο γενικο πλαισιο και κυριως στο θεμα της αισθητικης.
Στο πρακτικο επιπεδο, αυτοι που κατηγορουν για ρατσισμο, μαλλον δεν εχουν κατσει σε πολυωρο ταξιδι με λεωφορειο, που εισαι και κολλητα, με υπερβαρο!
Εγω και ο καθενας γιατι να υποβαλλομαι σε αυτο το μαρτυριο?
Το φορτιο ΦΥΣΙΚΑ και θα πρεπει να προσμετραται μεικτο(βαρος επιβατη και αποσκευων).
Σας θυμιζω οτι περισσοτερο βαρος στο αεροπλανο σημαινει περισσοτερη καταναλωση καυσιμων και επιβαρυνση του περιβαλλοντος και αν αναλογιστουμε τα εκατομυρια επιβατων παγκοσμιως δεν ειναι αμελητεα επιβαρυνση.

Yiannis είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 8:57 μ.μ.

Ζητώ συγνώμη, ήμουν υπερβολικός στο προηγούμενο μήνυμά μου και έδωσα ιδιαίτερη τροπή στη συζήτηση.

Η Ηλιάνα έθιξε ένα θέμα που ανέκαθεν ήταν θαμμένο φοβούμενο τα πυρά του λαού. Προσωπικά σέβομαι απόλυτα τους υπέρβαρους που κάποιο πρόβλημα τους οδήγησε να έχουν αυτή την εμφάνιση, αλλά όταν κάποιος είναι παχύσαρκος και χρησιμοποιεί το μέγεθός προς όφελός του, δεν μπορώ να τον σεβαστώ καθόλου..

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 9:20 μ.μ.

@yianni
Ok,δεκτό. Το θέμα πήρε απο μόνο του περίεργη τροπή αφού το αρχικό μου άρθρο (την Τετάρτη) είχε σκοπό να καυτηριάσει την φοροκαταιγίδα, και καταλήξαμε να συζητάμε σοβαρά την ιδέα του Αυστραλού.

mpoumpoula είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 10:58 μ.μ.

να προσέξει η Ηλιάνα μη καμιά μέρα τις δώσουν οι γιατροί φάρμακα που πρέπει να πάρει και γίνει υπέρβαρη!!!
Απορώ τι θα κάνει μετά θα κυκλοφορεί με κρεμασμένη ταμπέλα στο λαιμό που θα γράφει : ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΝΩ ΦΑΡΜΑΚΑ ΓΙΑΥΤΟ ΠΑΧΥΝΑ?????
έχω φρικάρει λέμε με τις ανοησίες που διάβασα...μήπως την ενοχλούν και οι καρκινοπαθείς που δεν έχουν μαλλιά???????

a.g είπε... @ 30 Νοεμβρίου 2007 - 11:41 μ.μ.

αστο mpoumpoula, ας μην το συνεχισουμε :)))

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε... @ 1 Δεκεμβρίου 2007 - 12:55 μ.μ.

εδώ φτάνει ο ακραίος οικονομισμός που ως νοοτροπία μας έχει αλλώσει..
Κάποτε έλεγα ότι ακραία του έκφραση θα ήταν "Τι τα θέλουμε χιλιάδες νησάκια στα ανατολικά σύνορα. Μας κοστίζουν πολύ και για το ρεύμα τους και για τις συγκοινωνίες τους και για τις επιδοτήσεις που δίνουμε στην υποτυπώδη αγροτική παραγωγή για να μένει ο κόμσος πάνω. Ας μην πούμε πόσο μας κοστίζει ο στρατός για να τα φυλάει..Ενώ από τον Τουρισμό, αν εξαιρέσεις κάν δυο, δεν παίρνουμε πολλά. Ας τα πουλήσουμε στην Τουρκία που τα θέλει, ε και κάποιος κάτοικους τους μπορούμε να τους βολέψουμε σε οικιστικά συγκροτήματα τύπου ολυμπιακό χωριό- να δουλέψουν και οι διαπλεκόμενοι εργολάβοι- όπου θέλουμε εργατικό δυναμικό!"

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 1 Δεκεμβρίου 2007 - 5:10 μ.μ.

@καπιταλιστικο
Αυτός ο άκρατος οικονομισμός είναι μεγάλη πληγή. Έχω ακούσει απίστευτα σενάρια και απόψεις θυσίας, ελευθεριών και αρχών στο όνομα του.

Ηλιάνα είπε... @ 1 Δεκεμβρίου 2007 - 10:52 μ.μ.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ηλιας είπε... @ 2 Δεκεμβρίου 2007 - 12:37 π.μ.

ενα μπραβο και απο εμενα για την ηλιανα!!!συμφωνω απολυτα!!!επιδη ο παναγιωτης ειναι 130 κιλα μου το ειδε ρατσιστικα...!!στο συγκεκριμενο θεμα δεν ειναι ρατσισμος...σε λιγο θα μας πειτε οτι και ο διαχωρισμος σε κατηγοριες βαρους στα αθληματα ειναι ρατσισμος...αααααα να κανουμε και μυνηση στην ανωνυμη εταιρεια Barcelona γιατι δεν εχει χοντρους ποδοσφαιριστες...(ειναι ρατσισμος να μην υπαρχει χοντρος ποδοσφαιριστης)στην αρχαια σπαρτη θα σε πεταγαν στον καιαδα και εσενα αλλα και πολλους αλλους χοντρους!!!
varakas kostas
και ΝΑΙ δεν φταιω εγω...αυτοι οντως ειναι μαυροι

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 2 Δεκεμβρίου 2007 - 1:11 π.μ.

@Ηλιάνα
Το post που ανέβασα, δεν ήταν τίποτε άλλο παρά μια παράθεση των όσων έγραψες, χωρίς στρεβλώσεις.
Δεν έχω να σχολιάσω τίποτα απο το σχόλιο που άφησες.
Απλά, με επιβεβαίωσες.
Σε ευχαριστώ...

Ηλιάνα είπε... @ 2 Δεκεμβρίου 2007 - 2:47 π.μ.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ηλιάνα είπε... @ 2 Δεκεμβρίου 2007 - 2:52 π.μ.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 2 Δεκεμβρίου 2007 - 2:58 π.μ.

@Ηλιάνα
Το δέχομαι. Είμαι πουριτανός και ρατσιστής επειδή δεν μπορώ να κατανοήσω οτι υπάρχουν γενετικές διαφορές μεταξύ των φυλών και κοινωνικές διακρίσεις μεταξύ των ανθρώπων, ανάλογα με τα κιλά τους...

vrakas kostas είπε... @ 2 Δεκεμβρίου 2007 - 8:02 π.μ.

Αγαπητη και αγνωστη Ηλιάνα χαιρομαι που εχουμε διαφορετικες αποψεις!
Η προθεση σας καλη,αλλα καηκατε εκ νεου,με την αναφορα σας στα του ΠΑΣΟΚ!!
Ωστε καμια διαφορα δεν διακρινετε εσεις ε!!;;;
Και ειναι και παχυσαρκος ο Βενιζελος!!!
Ε λοιπον,εχει διαφορα ποιος κυβερναει και πως μια παραταξη!Και παραειναι σοβαρο θεμα να το αφησουμε σε κρισεις δικες σας του τυπου..."και λυπάμαι που σημαντικό θεωρείς μόνο αν θα βγει ο Γιωργάκης πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και πόσο κακός είναι ο Βενιζέλος (λες και θα αλλάξει τίποτα στην κοινωνία)",..
Στην κοινωνια λοιπον,που κι εσυ συμετασχεις και ζεις,τιποτα δεν αλλαζει απο μονο του!!Για αυτο παλεουμε!
Εκτος φυσικα αν εισαι ευχαριστιμενη οπως ειναι!!
Παραμενω λοιπον ρατσιστης,μιας και βλεπω διαφορες αναμεσα ΓΑΠ και ΕΒ!!
Δικος σας!!

Ηλιάνα είπε... @ 2 Δεκεμβρίου 2007 - 5:27 μ.μ.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 2 Δεκεμβρίου 2007 - 9:54 μ.μ.

Η Ηλιάνα προτίμησε να διαγράψει τα σχόλια που ανέβασε αρχικά.
Δεν πειράζει, όσοι τα διαβάσατε καταλαβαίνετε γιατί απαντώ σε αυτο το ύφος.

Dylan Dog είπε... @ 2 Δεκεμβρίου 2007 - 11:01 μ.μ.

Μου φαίνεται ότι τελικά πιο κακός είναι αυτός ο ντισκριμινέισον από τον ρατσισμό , γιατί έχουμε την εντύπωση ότι είναι κάτι το υγιές !

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 2 Δεκεμβρίου 2007 - 11:07 μ.μ.

@dylan dog
:)

DINOS TZORTZOGLOU είπε... @ 2 Δεκεμβρίου 2007 - 11:41 μ.μ.

Καλά, εδώ τρελαθήκατε...
Είχα κάμποσο καιρό να "μπω" και μάλλον είμαι εκτός κλίματος...
___Θα συμφωνήσω (!!!) ότι πρέπει κάποια στιγμή να διαχωρίσουμε έστω και ... λεκτικά τους ... ρατσισμούς.
Η κατάχρηση της λέξης κοντεύει να της αφαιρέσει κάθε (συναισθηματικό ή άλλο) βάρος...
Βέβαια θα προτιμούσα κάτι πιο ελληνικό από το discrimination, όχι τίποτα άλλο αλλά για να μπορώ να το ... πω...
Άλλωστε ο dylan dog το είπε πολύ ωραία... Ίσως αυτό το ντισκριτέτοιο να είναι πιο ... κακό!
___Δεν ξέρω πόση βάση δίνει η ηλιάνα στο σχόλιο της μπουμπούλας, αλλά δε θα ήθελα να περάσει έτσι...
Μπορεί κάποιος να πάρει κιλά, όχι γιατί δεν ... προσέχει, αλλά γιατί πήρε κορτιζόνες, γιατί έχει θυρεοειδή, γιατί έχει κατάθλιψη κ.ο.κ.
Φαντάζομαι ότι ΟΥΤΕ στην Ηλιάνα δε θα άρεσε να κυκλοφοράμε όλοι με τις εξετάσεις και τις γνωματεύσεις μας στα γκισέ της Ολυμπιακής για να αποδείξουμε ότι ... σεβόμαστε τον εαυτό μας...
___Και τι θα γίνει με τους πολύ ψηλούς που σπρώχνουν την πλάτη μου
με τα γόνατα όταν ταξιδεύω Σάμο-Αθήνα; Discrimination?
___Και τι θα γίνει με αυτούς που έχουν πολλά μαλλιά και μπορεί καμιά τρίχα να πέσει από πίσω στην ... πορτοκαλάδα μου;
___Και με τους φαλακρούς που αντανακλούν το φως του ήλιου, ενώ εγώ έχω κλείσει το παραθυράκι μου;;
___Και με αυτούς που έχουν μωρά και παρότι κλαίνε τα σκασμένα δεν τα έχουν σφάξει ακόμα;;
___Και με τις εγκύους που -λες και φταίω εγώ που γκαστρωθήκανε- τις πιάνουν οι αναγούλες και θέλουνε και ... ειδική μεταχείρηση;;;
___Και με τους παλιόγερους που για να ανεβούνε τη σκάλα, εγώ περιμένω ένα τέταρτο μες στ' αγιάζι;;;
___Και με το σπυριάρη έφηβο που μου έκοψε την όρεξη και δε μπόρεσα να φάω το πατέ μου στην πτήση για Παρίσι;;;
___Για να μην πω για τον Επίκουρο που μυρίζουν οι μασχάλες του και το Γιάννη που έφαγε σκορδαλιά...
Έλεος παιδιά...
Μάλλον πρέπει να ηρεμήσουμε όλοι...

a.g είπε... @ 3 Δεκεμβρίου 2007 - 12:10 π.μ.

σαν πολλοι φοβικοι δεν μαζευτηκαμε εδω; :)))

(τι χαζη εκφραση, σαν και αυτον που το πρωτοχρησιμοποιησε)

theodore είπε... @ 3 Δεκεμβρίου 2007 - 12:50 π.μ.

WWW.KARSILAMAS.BLOGSPOT.COM

Οταν κάποιοι μιλάνε για αριστερές στροφές και πράσινες οικονομίες,κάποιοι άλλοι μετουσιώνουν τον σοσιαλισμό σε πράξη.

WWW.KARSILAMAS.BLOGSPOT.COM

rigelian είπε... @ 3 Δεκεμβρίου 2007 - 3:30 μ.μ.

Θα φάμε τίποτα;

Δημοσίευση σχολίου