Ποιό σύστημα υγείας;
| 8 αφορμές για διάλογο ]


Με αφορμή το άρθρο "Το σύστημα υγείας του κυρίου Τίποτα", τρείς αναγνώστες του "τετραδίου" που ζούν στο εξωτερικό μου έστειλαν τις δικές τους εμπειρίες απο το σύστημα υγείας των χωρών που διαμένουν. Διαβάστε, συγκρίνετε και... μελαγχoλήστε ελεύθερα.

Κώστας Βρακάς : "Καλησπερα Παναγιωτη και υπολοιπη παρεα απο Γερμανια!
Ας μου επιτραπει να πω,ειναι απλα θεμα γνωσης.θελησης και οργανωσης! Εδω εχουμε σχεδον διακοσια (!!!) διαφορετικα ταμεια! Ειναι ομως ετσι οργανωμένα που ανεξαρτητα σε ποιο ταμειο εισαι, εξυπηρετησε στο έπακρο και μεσα σε ελαχιστο χρονικο διαστημα!
Και δεν μιλαω για ασφαλιζομενους σε ιδιωτικα!
Ας πω πως πέρασα τελευταία μια περιπετεια! Αλήθεια.
Πήρα τηλέφωνο την προσωπική μου γιατρό, πήγα την ίδια μέρα! Μόνο έπρεπε να περιμενω λιγο... Εκανε την διαγνωση της, μου συνεστησε παρακατω εξετασεις απο ειδικους! Μου εδωσε πεντε αναλογα "χαρτια" ,οσοι και η κατα την γνωμη της ειδικοι, και το μονο που επρεπε να κανω, ηταν να βρω αυτον της αρεσκειας μου ή αυτον που θα με δεχοταν συντομοτερα!
Ουτε καν, συναδελφους της δεν μου συστησε! Εγω της το ζητησα! Εκλεισα λοιπον ραντεβου με ολους αυτους,τελειωσα μεσα σε μια εβδομαδα! Εν τω μεταξυ ολα τα αποτελεσματα των εξετασεων, εσταλεισαν στην προσωπικη μου γιατρο και αυτη ειναι ενημερη, πλεον, της καταστασης μου και μου δινει τις αναλογες οδηγιες!
Οχι εγω μονο, αλλα ο καθενας εδω εχει τον προσωπικο του γιατρο! Εκει θα πας πρωτα!
Τα τελευταια 3 χρονια νομιζω, ειμαστε υποχρεωμένοι να δινουμε εξτρα για το ταμειο που ανηκουμε 10 ευρω για καθε τριμηνο! Σε περιπτωση δηλαδη που θα χρειαστει να παμε στον γιατρο αμα περασει ενα τριμηνο! Αμα δεν παμε δεν πληρωνουμε!
Οι υπολοιπη συνεισφορα μας για το ταμειο κρατειται αυτοματως απο τον μισθο μας προκαταβολικα καθε μηνα! Τα ποσοστα κρατησης ειναι αναλογα σε ποιο ταμειο εισαι!
Και φυσικα μπορεις να αλλαξεις ταμειο!
Ετσι απλα!
Υγ..Μου την δινει αφανταστα ο Κος Ατσαλακωτος!"

Τσέλος : " Ζω στις Βρυξέλλες. Έχω ραντεβού στο "Erasme", που είναι δημόσιο πανεπιστημιακό νοσοκομείο (ο Ευαγγελισμός, αρκετά πιο μικρός) με δικό του σταθμό μετρό, κ.λπ. Έχω ραντεβού 11.15 στο τμήμα Νευρολογικής Τεχνολογίας. Φτάνω 10.50, παρκάρω στο υπόγειο parking, πηγαίνω στην υποδοχή (πολύ προσωπικό), δίνω την ηλεκτρονική κάρτα που μου έχουν βγάλει, ελέγχουν ηλεκτρονικά το ραντεβού, ανεβαίνω στον 3ο όροφο, με καλούν στο ιατρείο 11.15, σύντομη εξέταση με υπερσύγχρονα μηχανήματα,μου κάνουν μία ένεση, σοβαροί, ευγενικοί, 11.40 είμαι ήδη στο αυτοκίνητο και φεύγω. Ο λογαριασμός θα έρθει σπίτι μου μετά από 2-3 μήνες, θα τον πληρώσω με e-banking , που βέβαια θα πληρωθεί από την ασφάλεια.
Αυτά..."

Hackaday : " Εμένα έχει καεί η γούνα μου από το Ι.Κ.Α. ουκ ολίγες φορές. Από μικρό παιδάκι. Όταν επαναπατρίστικα (είμαι από Σκανδιναβία), είχα πρόβλημα υγείας. Ένα σπάσιμο στον δεξιό αγκώνα μου ήταν η αρχή του Γολγοθά μου και του εμπαιγμού μου από το Ι.Κ.Α. και τους έλληνες γιατρούς. Δύο αποτυχημένες εγχειρήσεις στην Ελλάδα και μία επιτυχημένη στο εξωτερικό. Η ταλαιπωρία μου στην Ελλάδα; 4 χρόνια. Στο εξωτερικό; 3 μήνες."

8 αφορμές για διάλογο

ellie είπε... @ 26 Νοεμβρίου 2007 - 1:59 μ.μ.

Όταν ζητάμε από ένα σύστημα υγείας να είναι αντίστοιχο εκείνου των σκανδιναβικών χωρών, πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι οι άνθρωποι στους οποίους απευθύνεται στη χώρα μας, ουδεμία σχέση έχουν με τους σοσιαλιστές σκανδιναβούς. Εδώ κουτοπονηριά και φοροδιαφυγή, εκεί δέχονται να φορολογούνται περισσότερο όσο μεγαλύτερο εισόδημα έχουν, γνωρίζοντας ότι οι φόροι αναδιανέμονται... Το θεωρούν υοχρέωσή τους μάλιστα... Ασ μην κατηγορούμε μόνο, ας σκεφτούμε και οι ίδιοι τις ευθύνες μας.

a.g είπε... @ 26 Νοεμβρίου 2007 - 3:03 μ.μ.

καλησπερα
Πιστευω οτι δεν ειναι σωστη η "συγκριση". Σιγουρα εκει τα πραγματα θα ειναι καλυτερα (και) στον τομεα της υγειας. Καλα για τη σκανδιναβια δεν το συζητω, καποια στιγμη σε διακοπες ετυχε να συζητησω με νορβηγους και δεν ηξερα τι να πω.


Θα συμφωνησω και σε αυτο που γραφει η ellie, φταιμε και μεις σε πολλα.

tzonakos είπε... @ 26 Νοεμβρίου 2007 - 4:04 μ.μ.

Φταίμε ή όχι, κανένα Κράτος δεν πήρε γενναίες αποφάσεις για πραγματική εξυγίανση.
Ολοι θα επιμένουν να σε ταλαιπωρούν με τα ΙΚΑ.
Πώς να μην γκρινιάζω μετά ;
Κι επειδή γκρινιάζω, τι αξίζω ;
Μια ατέλειωτη ταλαιπωρία απο το Σύστημα του Τίποτα ; Το αξίζω αυτο ; Ε ;
Ειπε κανεις ΝΑΙ ;
Μα εγω τους φόρους μου τους πληρώνω κανονικά. Αλλοι τους διαχειρίζονται και ήδη θεωρώ οτι πληρώνω πολλά, γι αυτό καλα ειναι να μην σκεφτούν να με βάλουν να πληρώσω παραπάνω.
Οχι οτι θα θελα να μαι Υπουργός Υγείας στην Ελλάδα !!! Δύσκολη, πολύ δύσκολη δουλειά !

Ανώνυμος είπε... @ 26 Νοεμβρίου 2007 - 4:43 μ.μ.

Έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα είμαι υπέρ ενός ιδιωτικού συστήματος υγείας με πλήρη κάλυψη των εξόδων από τα ταμεία. Είναι γελοίο ο μοναδικός αξονικός τομογραφος να είναι ιδιωτικός και το νομαρχιακό νοσοκομείο να μην έχει.

Τα σκανδιναβικά γερμανικά και λοιπά άλλα μοντέλα δε μπορούν πλέον να εφαρμοστούν στην Ελλάδα.

ellie είπε... @ 26 Νοεμβρίου 2007 - 4:57 μ.μ.

Με τις ιδιοτικοοιήσεις του κράτους, το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι η άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Υπάρχουν στην χώρα μας νοσοκομεία και γιατροί οι οποίοι κάνουν πάρα πολυ καλά τη δουλειά τους και δεν μπορούμε να γενικεύουμε και να ζητάμε ιδιωτικοποιήσεις όλων. Είναι γεγονός ότι τα νοσηρά φαινόμενα είναι εκείνα τα΄οποία προβάλλονται συνήθως, αλλά μην μηδενίζουμε το κράτος. Υπάρχουν πάρα μα πάρα πολλοί συμπολίτες μας που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα τις ιδιωτικής ασφάλισης και περίθαλψης και γιαυτούς αξίζει να απαιτούμε την εξυγίανση του νοσούντος συστήματος. Επαναλαμβάνω το ότι εμείς φταίμε γι αυτά που συμβαίνουν γιατί τα συντηρούμε όταν τα ανεχόμαστε και τα θρέφουμε. Ας μην δώσουμε στο γιατρό φακελάκι κι ας τον ξεμπροστιάσουμε στις κάμερες να δείς τι θα γίνει μετά. Απλά στην ελλάδα έχουμε ξεχάσει το ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο κ ανεχόμαστε να μας συμπεριφέρονται σαν ζώα και να τους ευχαριστόύμε κιόλας. Παράδειγμα τα μπαράκια του Κολωνακίου κι όχι μόνο όου η νεολαία συνωστίζεται στο πεζοδρόμιο μες στο κρύο, στα σκαλιά πολυκατοικιών με ένα ποτό στο χέρι, το οποίο το χει πληρώσει 9 ευρώ, και χαίρεται κιόλας που βρήκε χώρο στο σκαλάκι!!! Αυτή η γενιά που συμβιβάζεται στη διασκέδασή της, ώς να μην συμβιβάζεται σε πιο σοβαρά ζητήματα?

Παπαχατζής Παναγιώτης είπε... @ 26 Νοεμβρίου 2007 - 7:19 μ.μ.

Συμφωνω με τον tzonako και την ellie.
Δεν είπα οτι πρέπει να αντιγράψουμε το οτιδήποτε. Επειδή όμως πληρώνουμε ένα σκασμό λεφτά στα ταμεία, έχω δικαίωμα να απαιτώ τα ανάλογα...

vrakas kostas είπε... @ 26 Νοεμβρίου 2007 - 8:19 μ.μ.

Καλησπερα Παναγιωτη!
Ξαφνιαστηκα καπως ειναι η αληθεια,
αλλα καλα επραξες!
Μονο που εγω εγραψα ετσι απλα ενα σχολιο!Καπως φευγαλεο!
Η πραγματικοτητα ομως εδω,αν την ανελυα σε βαθος,θα εφερνε σε πολλους αναγνωστες σου,μεγαλυτερη απογνωση!
Διοτι,οπως σωστα το εθεσες και εσυ και ο φιλος tzonakos ,τους φορους τους πληρωνει κανεις ετσι κι αλλοιως!
Ειναι λοιπον θεμα θελησης,γνωσεων και πολιτικης αρχης!
Και τα τρια αυτα λοιπον που υπογραμμιζω,ειναι αγνωστα για την ΝΔ και των υπουργων της περισσοτερο!
Καλη εβδομαδα και μην κουρασθεις να τα γραφεις!Διοτι αυτοι νομιζουν δεδομενη την ...υποδουλωση μσς στην..ανωτερωτητα τους!!

hackaday είπε... @ 26 Νοεμβρίου 2007 - 11:54 μ.μ.

ΔΕ ΖΗΤΑΩ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ (ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΑ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΣΟΥΗΔΙΑ). ΑΠΛΑ ΝΑ ΠΙΑΝΟΥΝ ΤΟΠΟ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΔΙΝΩ (ΕΣΤΩ ΤΟ 50% ΑΥΤΩΝ) ΚΑΙ ΝΑ ΜΕ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. ΠΟΛΛΑ ΖΗΤΑΩ;

Δημοσίευση σχολίου