Τους κάναμε σαν τα μούτρα μας...
| 18 αφορμές για διάλογο ]


Είχα την ευκαιρία να ανοίξω μια σύντομη συζήτηση με μια παρέα μαθητών από, υπό κατάληψη, λύκειο. Τους ρώτησα γιατί βγήκαν στον δρόμο. Ιδού ο διάλογος που ακολούθησε.
- Το μεγάλο πρόβλημα, είναι ότι σπαταλάμε άπειρες ώρες και χρήμα στα φροντιστήρια. Εμείς θέλουμε δωρεάν παιδεία.
- Ωραία, γιατί δεν σταματάτε τα φροντιστήρια;
- Τι λες τώρα; Και πώς θα δώσουμε πανελλήνιες;
- Διαβάζοντας...
- Ναι, αλλά όσοι κάνουν φροντιστήρια θα γράψουν καλύτερα.
- Γιατί δεν σταματάτε όλοι τα φροντιστήρια, τότε, να πάτε να δώσετε επί ίσοις όροις. Οι διαβασμένοι και οι έξυπνοι ας περάσουν.
- Δεν γίνονται αυτά...
- Αφού μπορείτε να οργανωθείτε στις καταλήψεις, στις πορείες και τα συνθήματα, γιατί όχι και σε αυτό;
Απάντηση δεν πήρα. Μου χαμογέλασαν απλά. Εκείνη την ώρα, ένας πιτσιρικάς με μια ντουντούκα τους καλούσε να βγουν να καταλάβουν τον δρόμο.
Τελικά και οι δεκαπεντάχρονοι στέρεψαν από ιδέες. Κρίμα...

18 αφορμές για διάλογο

ageliki είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 2:06 μ.μ.

Λυπάμαι αλλά μετά από αυτό μόνο να χαμογελάσω με πίκρα μπορώ.

Εξάκτινος είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 2:30 μ.μ.

Τα φροντιστήρια υποδηλώνουν και καταδεικνύουν την ανικανότητα της δωρεάν παιδείας. Όπου υπάρχουν φροντιστήρια κάτι δεν πάει καλά. Υπήρξαν καθηγητές που στην τάξη κοιμούνταν και τους έλεγαν αυτά θα τα κάνετε στα φροντιστήρια.

Από πείρα έχω να πω ότι η ποιότητα της παιδείας φαίνεται από το πόσο ανταγωνιστική είναι στο διεθνές περιβάλλον. Αν πάρεις έναν Έλληνα με πτυχίο πανεπιστημιακό αυτή τη στιγμή και τον βάλεις εκτός Ελλάδας θα δυσκολευτεί να βρει δουλειά πάνω σε αυτό που έχει σπουδάσει.
Τα επιχειρήμτα ότι η παιδεία οφείλει να είναι πλατιά και να μην έχει στόχο την επαγγελματική αποκατάσταση τα ακούω βερεσέ και παρατίθενται για να καλύψουν την παραπάνω ελλειματικότητα της παιδείας μας. Άλλωστε όπως έλεγαν και οι αρχαίοι Ρωμαίοι Primum vivere, deinde philosophari

ageliki είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 2:39 μ.μ.

Συγνώμη αλλά όταν ο καθηγητής κοιμάται μέσα στην τάξη οι μαθητές οι οποίοι διαμαρτύρονται για την δωρεάν παιδεία που είναι ακριβώς.Τότε γιατί κανένας δεν μιλά και δεν αντιδρά;

ΠΑΠΑΧΑΤΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 2:39 μ.μ.

@εξάκτινος
"Υπήρξαν καθηγητές που στην τάξη κοιμούνταν και τους έλεγαν αυτά θα τα κάνετε στα φροντιστήρια. ". Το πρόβλημα είναι οτι πολλοί μαθητές λένε ακριβώς το ίδιο. Η σχέση σχολείου, φροντιστηρίου, μαθητών έχει γίνει ένας φαύλος κύκλος που τον συντηρεί η πτυχιολατρεία του Έλληνα και όχι μόνο...

gsfak είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 3:14 μ.μ.

αν είναι δυνατόν;
δυστυχώς αυτή η νοοτροπία έχει επικρατήσει
σχεδόν όποιον ρωτήσεις από όλους τους μαθητές στις καταλήψεις δεν θα μπορέσεις να κάνεις μία συζήτηση διαφορετική από αυτή

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 3:15 μ.μ.

Αυτό πάντως θα τους απελευθέρωνε, θα ήταν αν αποσχολικοποιούσαν τα αιτήματα

σαν το 114

σαν το Πολυτεχνείο

Πολύ περισσότερο θα ήταν πιο αποδεκτοί αν βροντοφώναζαν

Κύριοι δεν αμς αρέσει η κοινωνία που μας ετοιμάσατε, γι' αυτό με την κάθε "ασήμαντον" για εσάς αφορμή θα είμαστε στο δρόμο!

Ακόμα και να το κάνουν για να χάσουν μάθημα από το δημόσιο σχολείο, πρέπει να γίνει για μας μια καμπανάρα να!!!

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 3:20 μ.μ.

επειδή ακόμα δεν είχες έρθει στο δικό μου ιστολόγιο σου στέλνω μια σειρά δημοσιεύσεων μου για το θέμα
http://tsouknida.blogspot.com/2006/10/blog-post_10.html

http://tsouknida.blogspot.com/2007/09/debate.html

http://tsouknida.blogspot.com/2007/09/debate-ii.html

fisherman είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 3:24 μ.μ.

Κακά τα ψέματα έχουμε αφήσει τα παιδιά μόνα τους και τελικά δεν τα ακούει κανείς … Όλοι λέμε ότι η παιδεία είναι εθνικό θέμα αλλά μόνα τους τα παιδιά δεν μπορούν να κάνουν τίποτε απ’ ότι φαίνεται. Πρέπει να ενεργοποιηθούν οι σύλλογοι γονέων και δεν ξέρω ποιος άλλος (το λέω αυτό για να αποφευχθούν τα κουκουλώματα…). Το ζήτημα είναι εθνικό όχι μόνο των παιδιών.

ΠΑΠΑΧΑΤΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 3:26 μ.μ.

@καπιταλιστικο κουμουνι
Συμφωνώ, θα ήμουν μαζί τους στον δρόμο! Το κακό είναι, όμως, οτι έχουν μπεί σε τέτοια καλούπια που δεν πρόκειται να το κάνουν...
Υ.Γ Εγώ θέλω να δω φρέσκα πράγματα απο αυτά τα παιδιά. "Φρένο στα φροντιστήρια" δεν λένε; Να τα δω να κάνουν κατάληψη στα φροντιστήρια που πηγαίνουν!!! Αυτό μάλιστα θα ήταν, επίσης, αντίσταση-σφαλιάρα.

vagnes είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 5:14 μ.μ.

Με το περιστατικο που αναφερεις και την προταση σου για καταληψη στα φροντιστηρια, μου γεννηθηκε ενα ερωτημα και θα το κανω πιο κατω

Δεν κανουν καταληψη στα φροντιστηρια γιατι εκει πληρωνουν και μαθαινουν δεν τους κροϊδευουν, ενταξει μεχρι εδω.
Το ερωτημα τωρα

Μηπως τελικα ειναι καλυτερα να γινουν ολα ιδιωτικα, σχολεια, πανεπιστημια κλπ αφου ετσι κι' αλλιως πληρωνουμε που πληρωνουμε τουλαχιστον να μορφωνομαστε ομως;

Αυτο πρεπει να καταλαβουν οι μαθητες φοιτητες, οτι με τις παραλογες και χωρις σοβαρες αιτιες, καταληψεις τους, οδηγουν εμενα και αλλους να κανουμε παραλογες(;) ερωτησεις και σιγα σιγα να μας οδηγουν οι ιδιοι(μαθητες, φοιτητες) στην αποψη, πως η λυση για την παιδεια ειναι η ιδιωτικη παιδεια...

Αν θελουν τη δημοσια παιδεια πρεπει πρωτα απ' ολα να αποδειξουν οτι τη σεβονται οι ιδιοι και κατα δευτερο λογο να φερουν προτασεις για το κλεισιμο της παραπαιδειας.

Αμα οι φοιτητες μαθητες απαξιωνουν τη δημοσια παιδεια, τοτε συμφωνουν με την κυβερνηση, κι' αυτη απαξιωμενη την εχει την Δημ. παιδεια!!!!

vrakas kostas είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 6:14 μ.μ.

Δωρεαν παιδεια!!χαχα!
Κοιτα να δεις,ποσο...διαχρονικα ειναι καποια πραγματα!
Τα ιδια απαιτουσα και εγω πριν 30 και βαλε χρονια!
Πραγματικα δεν εχουν οραμα οι νεοι σημερα Παναγιωτη!Μας...αντιγραφουν!
Λυπηρον το φαινομενον,που θα ελεγε και ο...Τζαρτζανος!

dyosmaraki είπε... @ 1 Νοεμβρίου 2007 - 7:29 μ.μ.

Καλησπέρα. Η δωρεάν παιδεία δεν είναι παράλογο σαν αίτημα. Ομως τι σχέση έχουν οι μαθητές με ένα αίτημα οικονομικής φύσεως αφού θα έπρεπε αυτό να απασχολεί τους γονείς? (υπάρχουν οι Σύλλογοι γονέων για τέτοια ζητήματα). Οι μαθητές κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να διεκδικούν καλύτερη παιδεία. Δεν άκουσα όμως κανέναν μαθητή να διαμαρτύρεται για εργασία που ζητήθηκε πρόσφατα από μαθητές Β Γυμνασίου και αφορούσε ένα study case σχετικά με την γραμμή παραγωγής σε εργοστάσιο!!!!Πως μπορεί ένας μαθητής 13χρονος που δεν έχει επισκεφθεί ποτέ εργοστάσιο να ανταποκριθεί σε τέτοιες απαιτήσεις?
Ούτε άκουσα μέσα στα αιτήματά τους να διαμαρτύρονται γιατί δεν υπάρχουν βιβλιοθήκες στα σχολεία από όπου θα μπορούσαν να αντλήσουν πληροφορίες για τις εργασίες τους.......
Τελικά πράγματι έρχομαι να συμφωνήσω πως οι δεκαπεντάχρονοι στέρεψαν από ιδέες αφού δεν διεκδικούν λύση στα πραγματικά τους προβλήματα παρά γίνονται γραφικοί με τις καταλήψεις που ξεκινούν κάθε χρόνο με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και διαρκούν μέχρι τα Χριστούγεννα!!!!
Καλό μήνα!!!! (και συγγνώμη για την πολυλογία)

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΟΣ είπε... @ 2 Νοεμβρίου 2007 - 12:32 π.μ.

Καλησπερα. Σε παραδεχομαι για την προταση που εκανες για περισσοτερο διαβασμα και καθολου φροντιστηριο. Οι περισσοτεροι απο μας συζηταμε το ζητημα των καταληψεων (ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΤΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ) σε κοινωνιολογικη-θεωρητικη βαση, λες και αγνοουμε την πραγματικοτητα μας. Και κανεις δεν τολμα να προτεινει ρεαλιστικα, οπως εσυ πχ.
Ενα χρονο μετα την δολοφονια Τεμπονερα το '91 πηγα γυμνασιο. Απο τοτε καθε χρονο καναμε καταληψεις. Χωρις ουσιαστικους - πραγματικους λογους. Ετσι, για συμπαρασταση. Ενα γενικο και ψευτικο "Καλυτερη Παιδεια" ηταν το αλλοθι. Στις καταληψεις γινονταν πολλα.. Καταστροφες, ναρκωτικα, τζογος. Καθε χρονο υποκινουνταν απο κνιτες και ομοιδεατες του Συλλογου Γονεων. Τοσα χρονια αποτελεσμα μηδεν. Απο το '74, το '91, το '97 (κατσε καλα Γερασιμε)τι καταφεραμε; Για το ΧΑΒΑΛΕ; Για την επανασταση με τα Diesel και τα Levi´s; Ξερεις κατι; Μαθητες που περπατουν 3 χλμ για να πανε απο το χωριο τους στο σχολειο, τελικα ειναι αριστοι και εισαγονται στις καλυτερες σχολες. Χωρις φροντιστηρια, υλικοτεχνικες υποδομες, "λυσαρια" και Levi´s.

Ειπα πολλα νομιζω.. Ευχαριστω για την φιλοξενια!

Lego είπε... @ 2 Νοεμβρίου 2007 - 9:38 π.μ.

@Παναγιώτη. Τόσα χρόνια με καταλήψεις δεν άλλαξε τίποτα ακόμα τα ίδια ψέματα μαθαίνουν, ακόμα η Ελληνική Παιδεία είναι 1500 χρόνια πίσω...Καιρός να αλλάξουν πορεία και να κάνουν κάτι πιο δραστικό, αφού οι καταλήψεις στα σχολεία έχουν γίνει κάτι σαν τον αγιασμό (μπλιαχ). Αυτό που προτείνεις είναι μια καλή ιδέα αλλά... τότε να δεις χαρά που θα κάνουν τα μπατσόπουλα ;)

@εξάκτινος. Διαφωνώ σε αυτό που λες για το κύρος των Ελληνικών Πανεπιστημίων και το πόσο αναγνωρίζονται τα πτυχία τους. Έχω προσωπική πείρα και σου λέω ότι κάποια χαρτιά μετράνε πολύ στο εξωτερικό. Απλά εκεί θεωρούν απαραίτητο το μεταπτυχιακό. Αν έχεις όμως και από αυτό, οι πόρτες είναι ανοιχτές και οι συνθήκες καμία σχέση με τη μιζέρια μας εδώ...

Ανώνυμος είπε... @ 2 Νοεμβρίου 2007 - 2:37 μ.μ.

Καταλήψεις one more time. Τι έγινε, ακόμα δεν πήρανε χαμπάρι τα παιδιά πως το πράγμα έγινε μια μπανάλ επαναλαμβανόμενη κακή συνήθεια.Τι το καινούργιο γεννήθηκε μέσα απο τις καταλήψεις τόσων ετών.Σε ποιούς τομείς ανέτρεψαν τα δεδομένα.
Απορώ με τους συλλόγους των γονέων.Τι λόγο ύπαρξης έχουν.τόσα χρόνια και δεν έχουν οργανωθεί έτσι ώστε μαζί με τα παιδιά μας να να προπαγανδίζουν συντονισμένα τις θέσεις των μαθητών.

Dylan Dog είπε... @ 2 Νοεμβρίου 2007 - 2:45 μ.μ.

Οπως ειπε και ενας φιλος παραπανω , τα ιδια που ειχαμε το 1985 εχουμε και τωρα . Το μονο που αλλαζει ειναι η ονομασια των εξετασεων(πανελληνιες,πανελλαδικες,δεσμες,κατευθυνσεις).Αυτο που δεν αλλαζει ειναι τα φροντιστηρια και τα ιδιαιτερα.Αρα αλλαζει ο Μανωλιος και βαζει τα ρουχα του αλλιως . Αυτο ομως που με στεναχωρει επισης ειναι ο λογος αυτων των παιδιων , που ειναι παρα πολυ ξυλινος και δογματικος . Λες και διαβαζουν αυτα που γραφουν ή λες και δινουν εξετασεις με αυτα που λενε .

ΝΙΚΟΣ είπε... @ 2 Νοεμβρίου 2007 - 10:18 μ.μ.

Όταν ο καθηγητής κωλοβαράει στο μάθημα η τους τα παραδίδει όσο πιο γρήγορα γίνεται για να προλάβουν τον χρόνο που τους κυνηγάει τα φροντιστήρια είναι απαραίτητα.Όταν ο γονιός σήμερα λείπει απο το πρωί ως το βράδυ απο το σπίτι και το παιδί δεν μπορεί να λύσει μόνο του τις απορίες του τα φροντιστήρια ειναι ύπεραπαραίτητα.Όλα αυτά είναι ένας φαύλος κύκλος και ένα σάπιο μέρος του γαμημένου συστήματος που έχει ως σκοπό να βγάλει παιδιά-στόκους στην κοινωνία για να τα χειραγωγεί αναλόγως με τα γουστα της η εκάστοτε εξουσία.

Ηλιάνα είπε... @ 3 Νοεμβρίου 2007 - 8:16 μ.μ.

Ελάτε μωρέ τώρα, αφού όλοι υπήρξαμε μαθητές, κι όσοι είμαστε κάτω των 30 ζήσαμε και τη μόδα των καταλήψεων. Προσωπικά μόνο με ξενέρωναν, γιατί ποτέ δεν υπήρχε πραγματικός λόγος να γίνονται. Στις αρχές του έτους γίνονταν γιατί όλοι βαριόντουσαν να κάνουν μάθημα, και στο τέλος του έτους, πριν τις πανελλήνιες, για να έχουν περισσότερο χρόνο να μάθουν παπαγαλία τα μαθήματα στα φροντιστήρια πριν τις εξετάσεις. Αυτό γινόταν στο δικό μου λύκειο, τουλάχιστον. Στεγνά. Δεν υπήρχε και κανείς να ξέρει γιατί γινόταν κατάληψη. Απλώς οι περισσότεροι βολεύονταν και γι’αυτό πετύχαινε. Οι καθηγητές κ***βαρούσαν κι επισήμως (γιατί και στις δικές μου τάξεις, αυτό που έλεγαν είναι ότι θα τα μάθουμε στα φροντιστήρια, κι έτσι δεν έκαναν μάθημα, κι όταν οι ερωτήσεις – μου – ξέφευγαν απ’τα γραφόμενα στο βιβλίο, δεν ήξεραν τι ν’απαντήσουν, άσχετο αν υπήρχαν κι ένα-δυο παιδιά, όπως εγώ καλή ώρα, που ΔΕΝ κάναμε φροντιστήρια) και οι μαθητές έκαναν διακοπές – εδώ που τα λέμε, οι ώρες εκτός σχολείου ήταν πάντα πιο εποικοδομητικές. Ή θεωρεί κανείς ότι μας έκαιγε ποτέ πραγματικά πόσο καλά πληρώνονται οι καθηγητές μας; Που όλοι έκαναν και ιδιαίτερα στο κάτω-κάτω, λόγος που εμένα μ’έκανε να τους αντιπαθώ, τουλάχιστον, όχι και να διαδηλώσω για χάρη τους….

Το μόνο που επιβεβαιώνουν, για μένα, οι καταλήψεις, είναι ότι τα σχολεία έχουν γίνει πεπερασμένα και άχρηστα όπως υφίστανται. Όχι ότι νοιάζονται για την παιδεία τους τα παιδιά, που από τη φύση τους δεν έχουν όρεξη να κάθονται 6 ώρες σ’ένα θρανίο αντί να κοιμούνται μέχρι αργά, και να κάνουν το κέφι τους με τις παρέες τους, πράγμα που διόλου κατακριτέο για μένα είναι. Απλώς (και συνεπώς) δεν είναι δουλειά των μαθητών να διορθώσουν την παιδεία, δουλειά αυτών που πληρώνονται για να την παρέχουν είναι….

Δημοσίευση σχολίου